Klip se natáčel se v pražských Čakovicích a hlavní roli si v něm zahrál Karel Roden. To považují všichni z Linhartovy produkční společnosti 68 Pictures za malý zázrak. Podobnou nabídku totiž dosud nikdy nepřijal. Zpěvákovi se herce podařilo přesvědčit na jedné z jeho schůzek, kam se podle svých slov „netaktně vetřel“.
Zpěvákem roku se v anketě Žebřík stal Marek Ztracený. Filmem roku je Dukla 61 |
„Než se stačil nadechnout, spustil jsem a řekl mu, jak moc o něj v klipu stojím. Karel zareagoval fantasticky a po pár dnech už jsme společně s Martinem Linhartem a Pavlou Dostálovou z 68 Pictures psali scénář,“ prozrazuje Marek Ztracený.
Složitější se nakonec ukázal výběr lokace, kde by se dal klip natočit. „Chtěli jsme ‚město‘, Marek si dokonce představoval, že v pozadí budou Hradčany,“ popisuje Martin Linhart. To ale jeho režijní představě tak úplně neodpovídalo.
„Týden jsme jezdili po Praze a hledali, pak si náš asistent produkce Jirka Macek vzpomněl, že před časem natáčel pro společnost Natland Real Estate propagační video projektu Čakovický park a byl nadšený atmosférou místa obklopeného spoustou zeleně – stejně tak, jako jsme později byli i my,“ svěřuje se Pavla Dostálová.
Stíny promlčených vražd. V novém filmu Roberta Sedláčka si zahraje Vilma Cibulková a Karel Roden |
Spolupráce s developerem a místními lidmi byla podle ní skvělá. Produkce ocenila mimo jiné fakt, že kromě atraktivních „kulis“ k natáčení dostala na místě k dispozici i prostory pro maskérnu, catering a dokonce zázemí pro Karla Rodena. Posloužila k tomu zdejší restaurace, cukrárna a vzorový byt. Odpadly tak zdlouhavé přesuny a natáčení se podařilo vtěsnat do jediného dne.
„To vše jsme navíc dostali k dispozici zadarmo,“ oceňuje režisér, který jedním dechem dodává, že natáčení hudebních videoklipů rozhodně není výdělečná záležitost a vyžaduje hodně nadšení pro věc.
Výběr a zajištění lokací je ostatně podle něj alfa a omega každého natáčení. Se štábem už kvůli nim cestoval do Thajska, do Kalifornie nebo na Kubu. V zahraničí prý ale většinou pracují trochu jiným způsobem.
„Nejezdíme tam většinou jako filmaři, s celým arzenálem profesionálního vybavení, ale jako turisté, kteří natáčejí na foťák nebo menší kamery,“ krčí rameny Martin Linhart.
S profesionálním vybavením a drahou kamerou cestoval tým 68 Pictures nejdál do Itálie. „Tu kameru jsem si ale celou dobu netroufl spustit z očí, takže jsem s ní i spal,“ vzpomíná.
Na celovečerní film se režisér, který slaví úspěchy i v reklamní branži, zatím nechystá, i když připouští, že by si dnes už i takovou práci dovedl představit. „Mám ale v hlavě krátký film,“ přiznává. Detaily zatím prozradit nechce.