Mluvčí švédské policie Pia Glenviková potvrdila agentuře AP, že Bendjelloul zemřel ve Stockholmu v úterý večer. Neupřesnila ale, kde bylo jeho tělo nalezeno, ani příčinu smrti. Dodala jen, že policie v souvislosti s jeho úmrtím nevyšetřuje žádný zločin.
Bendjelloul, který se narodil v roce 1977, se věnoval režírování dokumentárních filmů převážně o nejrůznějších hudebnících a skupinách, více než dvanáct let. V roce 2001 natočil svůj první snímek o německé skupině Kraftwerk. Následovala dokumentární série o historii heavymetalu a samostatné dokumentární snímky, v jejichž rámci spolupracoval například s Björk, Stingem, Madonnou či U2.
Jeho portrét Alfreda Merhanova, muže žijícího 18 let na pařížském letišti Charlese de Gaulla, se stal inspirací Stevenu Spielbergovi pro jeho film Terminál. Malik Bendjelloul také pracoval jako režisér a kreativní producent kulturního týdeníku švédské televize s názvem Kobra a byl autorem řady hudebních videí a reklam.
Příběh o hvězdě Jihoafrické republiky
Pátrání po Sugar Manovi vypráví příběh o tom, jak se zpěvák a písničkář Sixto Rodriguez stal v Jihoafrické republice hvězdou, aniž o tom věděl.
Na příběh o Rodriguezovi Bendjelloul narazil během cesty do Kapského města a rozhodl se ho vyprávět. Alba stavebního dělníka z Detroitu, která natočil v 70. letech, v USA propadla a Rodriguez zmizel z veřejného života. Aniž to ale tušil, získaly si jeho nahrávky kultovní status v JAR, kterou mezinárodní bojkot odřízl od zbytku světa. Jeho hudba si získala mnoho příznivců mezi bílými liberály, kteří oceňovali inspiraci jeho písní protesty proti vietnamské válce, rasovou nerovností, zneužíváním žen a společenskými zvyky.
Jeho jihoafričtí fanoušci věřili, že zemřel hořkou smrtí a pravdu zjistili až po skončení režimu apartheidu díky internetu. Film sleduje cestu dvou jihoafrických fanoušků, kteří se rozhodli zjistit další osud svého idolu. Našli ho žít v zapomnění a pracovat na stavbách v Detroitu, odkud ho dovezli do JAR na triumfální koncertní turné.