Hollywood začal její herecké schopnosti uznávat již v prvních letech kariéry. Tehdy se jako čerstvá dvacátnice objevila po Bogartově boku v raně poválečných filmech Hluboký spánek a Temná pasáž, které jsou považovány za klasická noirová díla. V té době se také stala Bogartovou manželkou. Žila s ním až do jeho smrti v roce 1957 a měli spolu dvě děti.
Později Bacallová účinkovala i v komediích jako například Jak si vzít milionáře, kde hrála s Marilyn Monroe. Známá je i její role ve Vraždě v Orient Expresu. Nominaci na Oscara a Zlatý glóbus si vysloužila v roce 1996 za vedlejší roli, v níž ztvárnila matku hlavní hrdinky. Ačkoli byla tehdy považovaná za favoritku, prestižní sošku nakonec dostala Juliette Binocheová za výkon v Anglickém pacientovi.
Slavní kolegové
Na plátně se Bacallová objevila i po boku Johna Wayna, Gregoryho Pecka či Kirka Douglase. Na divadelních prknech se prosazovala zejména v muzikálech, za Applause z roku 1970 získala cenu Tony.
Jejím druhým manželem byl další slavný herec Jason Robards, po jehož boku žila v letech 1961 až 1969, než jej opustila, prý kvůli jeho alkoholismu. Měla s ním syna, který je rovněž hercem.
První role
Bacallová se narodila jako Betty Joan Perskeová v rodině židovských přistěhovalců v Bronxu. Rodiče se rozvedli, když jí bylo osm let, a matka se pak vrátila ke jménu své rodiny Bacall. Lauren toužila stát se tanečnicí, ale připadala si neohrabaná. Byla štíhlá a šéfredaktorka časopisu Harper´s Bazaar Diana Vreelandová spatřila v této dlouhonohé krásce ideál pro modeling. Doporučila ji také filmu a Bacallová dostala v roce 1944 roli v přepisu slavného románu Mít a nemít Ernesta Hemingwaye.
Právě v něm se poprvé objevila na plátně se svým budoucím mužem Humphreym Bogartem. Bylo jí tehdy 19 let a režiséra tohoto filmu Howarda Hawkse uchvátila na titulní fotografii Harper´s Bazaar. Změnila si jméno a z Betty Joan Perskeové se stala s využitím matčina jména Lauren Bacallovou.
Bogie a Bacallová
Setkání s Bogartem prý nebyla láska na první pohled. Při natáčení se ale třásla tak, že nebyla schopná zapálit si cigaretu a režisér musel scénu rozstříhat. "Zjistila jsem, že chvění hlavy zabráním, když ji skloním, dám bradu skoro na prsa a zvednu oči k Bogartovi. Fungovalo to," vzpomínala v životopisné knize By Myself.
S Bogartem se stali slavným párem nazývaným důvěrně Bogie a Bacallová. Nepatřili k romantickým typům a na rozdíl od Spencera Tracyho a Katharine Hepburnové, kteří byli příkladem dvou přitahujících se protikladů, si byli podobní svou zemitostí. I když byla Bacallová o polovinu mladší než její manžel, vyrovnala se mu moudrostí i výdrží. Pořádali večírky dlouho do noci a vysmívali se snobům.
Po Bogartově smrti se Bacallová stále držela vlastní cesty - byla přímá i cynická, náročná i věrná. Špatně se u ní vedlo každému, kdo se dotkl Bogarta, kdo zkřížil cestu jejím přátelům nebo kdo volil republikány. Legendou se stal její dialog s Bogartem z Mít a nemít: "Nemusíš nic předstírat, Steve. Nemusíš nic říkat, nemusíš nic dělat. Stačí, když hvízdneš. Víš, jak se to dělá, Steve? Sevřeš rty a foukneš."