"Když se prezentujeme v zahraničí, chceme, aby tam bylo cítit, že 'Češi neslezli z větve', ale že za námi stojí kreativní práce a že také souzníme s městem a se zemí, ze které pocházíme. Chtěli jsme, aby tam byl otisk České republiky," řekla Fejková ČTK. Název přehlídky zvolila autorka podle známé písně Pavla Dostála. Ukázky oděvního designu pak vybrala zejména z kolekcí, které vytvořila na motivy Prahy a pražské architektury.
Součástí show bylo taneční představení. Podle Fejkové spojení baletu a módy dává oděvům nový rozměr. "Mám ráda, když šaty žijí, když se předvede, že snesou pohyb. Ještě víc to prezentuje pohyb tanečníků. Je důležité, když šaty nejsou statické, když se v nich něco děje, člověk dýchá, tančí, přednáší a je vidět, že jsou k životu," uvedla.
Spojení módy a tance zvolila designérka také v minulosti při prezentaci svých kolekcí v Pekingu, Paříži i Praze. Modely na motivy Prahy barokní, kubistické a romantické představili loni na zahradě českého velvyslanectví v Pekingu tanečníci baletu Národního divadla. V Paříži v roce 2007 bylo dějištěm přehlídky spojené s tanečním představením autobusové nádraží v moderní čtvrti Défense. Při jedné z pražských přehlídek jakýmsi prologem ke každé kolekci bylo vystoupení mimů.
Do Nikósie Fejková přivezla výběr z kolekce inspirované barokem a kubismem a také černobílou kombinaci, kterou v Praze představila před několika lety v Černínském paláci. "Byly to fragmenty tvorby, která vznikla na motivy pražské architektury. Byly tam také modely z kolekce Katedrála na motivy architektury Antonia Gaudího," upřesnila.
Pro oživení prezentace pozvala návrhářka na své představení dva tanečníky.
"Okořenili přehlídku jednotlivými vstupy. Kromě filmových předělů, kde se odehrávaly záběry z Prahy, se to vyšperkovalo výkonem Jiřího Pokorného a Lenky Peškové," popsala Fejková kyperskou show.
Reakce publika na české modely byla podle autorky velmi příznivá a několik modelů se překvapivě i prodalo. "Jsou to většinou malé velikosti, zatímco Řekyně jsou kypřejší a do šatů se vlastně nevešly," uvedla.
I když dojmy z cestování se mnohdy prolínají do oděvní tvorby významné české oděvní výtvarnice, tentokrát se prý příliš neinspirovala. "Čekala jsem, že to bude dýchat historií. Kypr je na mě ale velmi moderní a mladý," uvedla. Moderní skleněný palác s názvem Electrocity však podle ní nabídl velmi atraktivní prostor pro přehlídku. "Bylo to zajímavé: sklo, kámen, nerez. Přehlídka se odehrála na schodišti. Bylo to velmi dekorativní," uvedla.