A vskutku – velké kapsy a vyhrnuté rukávy mohly leckoho přesvědčit o tom, že by zvládla přezutí vlastního automobilu. Jedinou chybou v jejím outfitu byla nevědomost, jak populární kousek právě pořídila.
Módní tvůrci jeden z posledních trendů inspirovaný montérkami označují za covidové procitnutí. Pandemie totiž zásadně proměnila byznysovou i kancelářskou módu. Poptávka po oblecích klesá, prodeje tepláků jdou vzhůru a kdo nemusí, už do kanceláře ani nechodí a raději pracuje doma v pyžamu. Ale co mají nosit ti, kterým šéf hlídá docházku? Návrháři kancelářské módy jednoduše rezignovali na naškrobené límečky i škrtící silonky a přináší mnohem svěžejší oděv, v němž pracovat je radost.
Peklo osmdesátek. Proč se vrátila obliba ramenních vycpávek, lesklých overalů a obřích náušnic?![]() |
Marketingové týmy značek ho dokonce označují pojmem workleisure – tedy spojením dvou anglických slovíček práce a volný čas. Pod označením, které zní spíše jako oxymoron, si představme kousky, které vypadají dobře v kanceláři a přitom jsou dosti pohodlné na to, abyste se v nich cítili dobře i po nedělním obědě u babičky. Workleisure je ovšem rafinovanější než jen obyčejné džíny a tričko s nápisem. Takový hybridní oděv je pohodlný, volný, zkrátka casual.
Může jít o elastické kalhoty, které mají namísto zipu gumu. Do kategorie byznys oděvu moderního člověka dále patří dlouhé vlající maxi šaty nebo úbor inspirovaný řemeslným prostředím – široké kalhoty na tkaničky, bavlněné oversize košile s vyhrnutými rukávy, dokonce i zmiňované montérky či vzletně řečeno overaly, které i chronickému pauzičkáři neustále odbíhajícímu na kafe a cigárko dodávají vzhled pilného pracanta.
Krok se světem, v němž se podpatky zkracují a kalhoty rozšiřují, drží mnohé slavné módní domy. Stylové montérky uvidíte u návrhářky Isabel Marant, značky Max Mara či The Row, které vedou slavná filmová dvojčata Olsenovy. Pozadu nejsou ani běžné zastávky lidí z kanceláře – švédský COS či britský Marks & Spencer.
Že modrým oblekům v openspacu odzvonilo, dokazuje i nedávná spolupráce klasické značky Hugo Boss. Ta se vůbec kvůli pandemii omladila – svlékla se z obleku, vzdala se svého křestního jména a vystupuje již jen pod úderným názvem Boss. Kvůli jedné z posledních kolekcí si přizvala rusovousého designéra Spencera Phippse, který se inspiroval dalším nezbytným řemeslem – pokrývačem. Proto se nelekněte, až si půjdete k Bossovi pro oblek střihu slim fit a vykoukne na vás pracovní obuv, kraťasy s praktickými kapsami, ledvinka a tričko se sloganem „Probuďte v sobě vlastního šéfa!“
Už tedy nezáleží na tom, zda je vaším pracovním nástrojem šroubovák nebo klávesnice. Všichni můžeme nosit stejné khaki montérky.