Matějovy plány metra se staly podkladem pro kolekci Autista pro autisty, jež dostala pevné obrysy díky designérům Kateřině Geislerové, Michalovi Kováčikovi a Tereze Vu. Nápad propojit Matějovy kresby s módou vzešel z dokumentu Dior a já, který zachycuje první spolupráci slavného módního domu a návrháře Rafa Simonse.
„Nestává se často, že by nějaký film Matěje tak zaujal. Po skončení mi řekl: ,Mami, ten návrhář je stejně divnej jako já,‘“ vzpomíná Michaela Hošková. Kontaktováníkreativního ředitele Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku Lukáše Loskota následně vyústilo v módní přehlídku v zásobovacích garážích obchodního domu Kotva.
„O spolupráci na projektu mě požádala Kateřina Sokolová, patronka nadace AutTalk, jenž má za cíl zlepšit možnosti dětí s autismem. Myšlenka módy, která pomáhá, mě nadchla. Lidi o autismu příliš nevědí. To byl i můj příklad,“ hovoří o spolupráci návrhář Michal Kováčik, který je autorem hlavního modelu – overalu sodhalenými rameny.
Matěj Hošek s nadšením vymýšlí mapy pro světové metropole jako Londýn nebo Paříž. Všuplíku svého stolu má i mapu pražského metra, jak by mohlo vypadat vroce 2100. V budoucnu by se prý rád stal architektem, navrhl novou podobu metra i pražské tramvaje.
Propletence barevných čar ajména stanic jsou často odrazem Matějových osobních krizí, ve kterých čte jeho psycholog pro rozklíčování chlapcova vnitřního světa. Prožití školní šikany tak dalo vzniknout plánu metra pro imaginární město s názvem Trotlos.
Aspergerův syndrom nedovoluje Matějovi udržovat pevný kontakt s ostatními lidmi. Nedávno mu byla diagnostikována i úzkostlivá deprese. Přehlídku v rámci týdne módy, která se uskutečnila minulou sobotu a účastnilo se jí přibližně 400 lidí, se však Matěj odhodlal zúčastnit osobně.