Zcela očividné to je na aktuálních pánských týdnech módy, ale následující postřehy platí stejnou měrou pro dámské kolekce, jejichž pompézní představovačky v New Yorku, Paříži či Miláně nás teprve čekají.
Na molech se totiž prohánějí hybridy, respektive vzhledem k tomu, že nejde o automobily na částečný elektropohon, ale živé lidi, asi spíš hybridi. V nových módních kolekcích se míchá všechno dohromady. Extrémní elegance s lyžařskou výbavou, pracovní oděvy se sportovní módou a stále přetrvává trend smazávání rozdílů mezi pohlavími.
Rok přírodních barev. Korálová nabízí možnost nechat se obejmout teplem |
A tak značka Emporio Armani vypravila v Miláně na molo armádu manekýnů, kteří vypadají jako snowboarďáci křížení s dělníky v montérkách. Má jít o outfity pro moderní muže, kteří ve chvíli, kdy shodí pracovní uniformu čili oblek, v podstatě nikdy nevědí, kdy zamíří za sportem na hory. Sama firma označila svou kolekci jako určenou pro „městské hybridy“, protože je sportovní, ale ve svém jádru městská.
Podobnou směs nabídla v Paříži ve své první samostatné pánské kolekci pro Givenchy britská designérka Clare Waight Kellerová. Tu znáte hlavně jako tvůrkyni svatebních šatů vévodkyně Meghan, v nichž si brala prince Harryho.
Perverzně snobská kolekce
Návrhářka sama svou pánskou řadu označila za perverzně snobskou. Nejde přitom o to, že by byla superluxusní a elegantní, ale právě o drzé promísení klasiky a sportovních prvků. Takže na mole se střídali pánové v klasických kabátech s těmi v naducaných péřových bundách a na nohou se jim stejnou měrou objevovaly tenisky a kotníkové chelsea boots.
Móda v klinči. Je přehlídka spodního prádla ‚softporno‘? |
„Záměrně jsem si pod něco stylového a elegantního brávala tričko, abych nevypadala jako moje vlastní matka. Byl to můj způsob, jak vyjádřit samu sebe. A mám za to, že podobným způsobem se chce odlišovat i dnešní pařížský mladík,“ uvedla tvůrkyně. Prada pak představila jakousi fúzi mezi člověkem a monstrem – její kolekce je inspirována hororovými filmy a zejména pak gotickým románem Frankenstein Mary Shelleyové. A absolutní hybrid mezi mužským a ženským světem předvedl dům Versace. Edici svršků s logem automobilky Ford doprovázejí kousky s leopardím potiskem a krajkou.
Každá z těch kolekcí je samozřejmě ucelená a nepostrádá koncept. Přesto když si je dáte dohromady, skutečně zrcadlí dnešní dobu. Aspoň Čekstajl v tom vidí současnou bezradnost, která začíná už u otázky, co si ráno vybrat z přeplněné skříně. A nakonec zvolíte všechno najednou.