130 let
Džíny - ilustrační foto.

Džíny - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

I v dětské módě se zužují nohavice, zájem je o teplákové džíny

Móda
  •   6:00
BRNO - Do dětské módy proniká v posledních letech obecný trend zužování nohavic, výrazně se také prosazují tepláky s džínovým potiskem, které nakupují především maminky malých školáků. Tradiční je zájem o „námořnické“ oblečení, tedy o tmavě modře proužkovaná trička, mikiny či šaty.

Na brněnském veletrhu Prodítě to řekla Eva Němcová, která v Kyjově na Hodonínsku vyrábí dětské oblečení pod značkou Farmers.

„Pořád vymýšlíme nějaké novinky. Tepláky s potiskem džínů jsou hodně žádané, protože školákům nahradí džíny. Je spousta dětí, které se v nich nechtějí mačkat. Tepláky jsou pohodlné a mají vychytaný střih tak, že se dají ohrnovat, takže s dětmi vydrží nějaký čas růst,“ uvedla Němcová. Úzké nohavice podle ní chtějí hlavně maminky, které pro děti začínají nakupovat. „Starší zákaznice často zůstávají u širokých nohavic, které samozřejmě stále šijeme a děti nejsou upnuté natěsno,“ řekla Němcová.

Další padlé tabu. Tepláky se derou na módní Olymp

Námořnické oblečení sice v nabídce pořád zůstává, ale kolekce se stále rozšiřuje či obměňuje. „Nově máme šaty od dětských až po ženské,“ uvedla Němcová. Původně, když před 12 lety začínala, šila pouze pro děti. Před třemi lety ale přidala i kolekce pro dospělé. „Všechno je z úpletu, takže jde o pohodlné volnočasové oblečení,“ řekla Němcová. Nabízí také například kolekci na jógu či na fitness.

Původně začínala sama, postupně nakupovala stroje a zaměstnala čtyři lidi. A přestože se poptávka trvale zvyšuje, nové zaměstnance nechce. Do strojů však investuje stále. „Dlouho jsme například čekali, než jsme si pořídili stroj, který umí dělat ploché švy. Dají se s ním dělat efektní barevná prošití. Velkou investicí bylo také otevření prodejny a vzorkovny v Kyjově před třemi lety,“ uvedla Němcová, která před pěti lety získala krajský titul Živnostník roku.

Řadu let jí rostly tržby meziročně až dvojnásobně, v posledních letech už výrazně méně. „Stále však jdeme postupně dopředu,“ poznamenala Němcová. Konkrétní čísla neuvádí, pohybují se však v jednotkách milionů korun.

Také chtěla postupně pronikat i na zahraniční trh, před dvěma lety se však stáhla. „Řekla jsem si, že je potřeba dát do pořádku působení na českém a na zahraniční nemám čas. Chci se maximálně věnovat maminkám v Česku a na Slovensku. Šijeme i atypické rozměry a na míru zákazníkům. Občas však nějakou zakázku do zahraničí uděláme. Třeba teď máme rozjednaný velký obchod do Alžírska. Čekala jsem, že budou chtít u moře hodně námořnické věci, ale chtějí naopak tmavší barvy, hodně hnědé,“ řekla Němcová.

Autor: ČTK