Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Módní hříchy žen: Zlato, kalhotky a podkolenky

Šest set za dva dny. Tolik bylo reakcí na článek z minulé soboty o největších českých módních hříších. Největší vlnu odporu vzbudil u mužů (jimž jsme šláply na kuří oko tvrzením, že ponožky do sandálů nepatří). Proto se dnes opřeme do žen. Aby to bylo fér.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

...

31. 8. 2009 12:12
oprava

nabrat*

0 0
možnosti

Pavel

31. 8. 2009 12:11
:)))

HA, HA a jeste jednou HA .... nechapu kde stacila autorka napsat tolik hlouposti a uz vubec ne kde vzala odvahu v takovymhle podani kritizovat..ale jinak jsem se zasmal tehle pipce :)

0 0
možnosti

Bimbo

1. 8. 2009 14:44
Nerad se hádám s fanatiky,

které překřikování jiných názorů vzrušuje víc, než sex. Nemá to smysl, a oni tím vědomě navíc získávají nepatřičné uznání. Nevěřím ani na okamžik, že odhalená kůže na mých nohou někoho zajímá; a pokud snad náhodou ano, dotyčný tak nějak nezajímá mne. Dámy svého srdce lovím úplně jiným orgánem.

0 0
možnosti

maruš

29. 7. 2009 6:57
ach bóóže

předpokládám, že autorka ještě před nedávnem radila pipkám, aby si odhalily  pupky, navlíkly směšný boty, co je nutily chodit jako s deštníkem v zadku a potetovat se jako kriminálník...vše  pochopitelně v růžové...český holky by nejlíp udělaly, kdyby všechny ty pitomé dámské časopisy nečetly, oblékaly se tak, aby se cítily dobře a v barvách, co mají rády.Jenže, autorka si halt musí vydělávat, aby si mohla koupit hadřiky co jsou chic....tak jen na okraj, vetšina žen neřídí velké firmy, to se děje v emerických filmech a jsou natolik hloupé, že sní svoje sny a kupují značky pro ten pocit...ale není to jen tady, to se děje všude na světě.Módu ovládají bukvice a holt mají smysl pro humor a holky se nechají zesměšňovat...

0 0
možnosti

Okouně

29. 7. 2009 0:07
Proč se nenosí ponožky v sandálech? II

Pokračování...

Nošení této obuvi mohlo totiž Gestapo považovat za provokaci, zastání nenašli ani starší lidé, kteří se jí nemohli ze zdravotních důvodů snadno vzdát a stávali se tak snadným cílem šikany okupačních vojáků, často "vychovaných" právě v Hitlerjugend.

Poslední ránu jinak poměrně neškodnému zvyku nosit ponožky do sandálů pak zasadil konec války, kdy se jako turistická obuv definitivně prosadily (mj. např. i v českém trampingu) pevné vojenské boty z hojných armádních přebytků, které byly levné a trvanlivé. Ostatní sportovní obuv se s profesionalizací sportu (srovnejte např. předválečnou a současnou olympiádu!) čím dál tím více specializovala a převládly v ní kotníkové varianty vhodnější na podávání extrémních výkonů. Sandály s ponožkami tak byly vytlačeny ze světové módy, ale fakt, že se tak vlastně stalo následkem nacistické zvůle, si lidé, zvláště po válce v Německu, raději nepřipouštěli. Následující mladá generace, která jinak černé svědomí svých otců kritizovala, už problému nerozuměla a měla svou vlastní módu.

Nepřípustnost ponožek v sandálech tak zůstala pevně uchycena v podvědomí světové módy, můžeme-li to tak říci, i když dnes, šedesát let po válce, vlastně už nemá takové opodstatnění.

0 0
možnosti

Okouně

29. 7. 2009 0:07
Proč se nenosí ponožky v sandálech?

Otázka: Proč se nenosí ponožky v sandálech?

Odpověď: To je velice zajímavá historická otázka. Ještě ve 20. letech minulého století bylo nošení ponožek v sandálech poměrně běžné, sandály sloužily jako lehká turistická obuv, do které mohla být vkládána tenká ponožka, aby byla kůže ochráněna před škrábanci a prachem. Změna nastala postupně v souvislosti se založením Hitlerjugend v Německu roku 1926 - součástí uniformy tohoto mládežnického spolku byly v německé tradici vysoké bílé podkolenky, vrchním ideologům nacismu se ale zdála být lehká sportovní obuv sandálového typu příliš nevojenskou, neodpovídající militaristickému duchu organizace. V Hitlerjugend a spřízněných tělovýchovných organizacích tak byla během následujících let tvrdě prosazována pevná a vyšší pseudovojenská obuv. Dokud ještě nebyly zakázány ostatní turistické a výchovné spolky (např. němečtí demokratičtí skauti - Pfadfinder, sociálnědemokratické dělnické tělovýchovné jednoty, židovská mládež a další), bylo možné snadno odlišit příslušníka Hitlerjugend právě pro jeho nezvyklé vojenské boty, i když neměl na sobě zbytek uniformy. Boty totiž byly drahé, takže byl-li dotyčný z chudší rodiny, což nebylo za světové hospodářské krize výjimkou, měl leckdy jen jedny a v těch musel chodit stále. V napjaté atmosféře Výmarské republiky to vedlo k četným potyčkám, a tak není divu, že když vliv nacistů posílil, karta se obrátila a nošení sandálů se naopak stalo sociálně diskriminujícím znakem. V dobové propagandě se lze dokonce setkat s tím, že jsou otevřené sandály s ponožkami označovány za "sionistickou" obuv vhodnou leda pro horkou a skalnatou Palestinu a neslučují se s potřebami nordického člověka, jehož kůže na noze je rasově odlišná a samozřejmě výrazně zdravější. Předválečné zvyklosti nosit sandály s ponožkami samozřejmě přinesl těžkou ránu nárůst německého vlivu v Evropě na začátku druhé světové války.

0 0
možnosti

vlezlá opice

28. 7. 2009 16:21
Pokud něco není správně,

jednoduše řeknu, proč to není správně. Jinak je to celé na úrovni projevu Milouše Jakeše.

0 0
možnosti

Silvie

28. 7. 2009 9:26
Částečně má autorka pravdu!

Ponožky do sandálů jsou otřesné, neméně taky kalhoty ke kotníkům,jaké z neznámých důvodů nosí často i mladí elegantní muži (vytahují si je až do pasu?). Nelíbí se mi "styl" ,jaký nosí  dnešní holky - vytahané džíny s rozkrokem u kolen nebo odhalené špeky na celulitickém břiše, tanga prosvítající pod průhlednou látkou (často na rozbředlé postavě), nenápaditost, unisex. Nelze ale říci, že se s podobným nevkusem nesetkáme i jinde - na západ od našich hranic. Myslím, že by hodně Češkám neškodilo podívat se , jak šmrncovně se dokážou obléknout ženy v kraji Venetto(okolí Benátek), Piemonte, Emiglia Romagna - prostě na celém severu Itálie. Pokud jde o podkolenky, těch by se zastala - k sukni zásadně nosím punčochy, ale pod kalhotami jsou rozhodně hygieničtější a nikdo je nemůže od punčoch nebo punčocháčů rozeznat. Na každém prstu zlatý prsten nosí už jenom cikánky, když už, tak jeden a luxusní (ne za pět tisíc korun).

0 0
možnosti

Ivan

28. 7. 2009 8:39
Kdo dal právo "expertům" na módu tvrdit,že jimi jsou ....

  Velmi souhlasím.Nevím,kdo dal těm tzv. "expertům" ,resp,"expertkám " na módu,resp. vkus právo tvrdit,že právě ten jejich názor je ten správný.Podle mne má každý svůj vlastní vkus a názor na to,co je hezké a má mít právo chodit v tom,co se mu líbí,v čem se cítí dobře a vyhovuje mu to.Mně se třeba nemusí líbit určitá kombinace barev či oblečení,ale někomu se třeba nelíbí to,v čem chodím já.Ale nebudu přece tvrdit,že ten druhý vkus nemá,ale já ano.Přece nemůže existovat nějaký univerzální vkus.Jdse pouze o diktát tzv. tvůrců módy.Ostatně tzv. móda přispívá

k devastaci planety.Proč se mají vyhazovat boty a šaty,prakticky nenošešné,jenom proto,že už "vyšly z módy".Vede to jen k neuvěřitelnému plýtvání a naprosto zbytečné nadvýrobě.

0 0
možnosti

Franta

28. 7. 2009 9:00
Re: Kdo dal právo "expertům" na módu tvrdit,že jimi jsou ....

Souhlasím. Každý rok jiná móda, kdo na to má a chce být   "in", staré vyhodí, koupí nové. Prostě konzum. Víc vydělat, víc utratit, víc sežrat. Nemáme se špatně, když se můžeme zabývat takovými hovadinami, jako podkolenky a kalhotky, že?

0 0
možnosti

máňa

28. 7. 2009 6:19
tak

tohle je mi u pr-ele,nějaká Klempířová mě nemůže rozhodit,nosím co je pohodlné a na ostatní kašlu.Klempířová a to je jako kdo?

0 0
možnosti

Kristýna

28. 7. 2009 21:36
Re: tak

Podle způsobu,jakým se vyjadřujete,musíte vypadat hrozně:-D

0 0
možnosti