Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Podprsenky push up už tolik neletí, Češkám to nevadí

Móda

  12:01
FRENŠTÁT POD RADHOŠTĚM - Češky mají stále v oblibě podprsenky se zvedacím efektem push up, které v zahraničí kvůli vzrůstající popularitě plastických úprav dekoltu už ženy tolik nenosí. České ženy a dívky zůstávají také konzervativní, pokud jde o barevné provedení.
Podprsenka - ilustrační foto

Podprsenka - ilustrační foto foto: Shutterstock

Nejčastěji si koupí bílou, tělovou nebo černou podprsenku. Za hranicemi Česka jsou ale v módě barevnější vzory, potisky a výšivky, řekla Jana Šrubařová, spolumajitelka frenštátské firmy Jane CZ, která se výrobou spodního prádla a plavek zabývá 19 let.

"Obliba spodního prádla záleží na vkusu zákaznice a na jejích pocitech. Někdo má oblíbená stringy (tanga) a nenosí žádné jiné. Kalhotky se ale nosí výhradně bokové a hodně se prodávají a nosí kalhotky s nohavičkou, takzvané panty. Jsou oblíbené především u mládeže. A pokud jsou z příjemného materiálu, jako třeba z viskózy, je to velice pohodlné na nošení," uvedla.

Zatímco cizinky už přestávají nosit vyztužené či zvedací podprsenky, v Čechách prý na nějaké módní výstřelky není prostor. "Ve světě už je trend jiný. Největší zájem tam je o nevyztužené podprsenky s kosticí a dokonce přechází i do nevyztužených trojúhelníčků. Je to asi dáno tím, že mladá generace dnes čím dál více podstupuje plastické operace, takže ani nepotřebují podpůrné efekty. Ale u nás se kupují hlavně padnoucí a dobře držící podprsenky," uvedla Šrubařová.

Sortiment oblíbených barev je prý v Česku dost chudý, což je podle Šrubařové dáno tím, že zákazníci nemají peníze, takže žena si může dovolit koupit ročně dvě až tři podprsenky. "Samozřejmě volí barvy, které využije pod všechno, to znamená bílé, černé a tělové, případně barvy šampaňské. Do barevných experimentů se pouštějí málo. Když jsme dělali barevnou kolekci, tak se velice málo prodávala, protože lidé sázejí na jistotu a kupují jen ty, které si mohou dovolit více nosit. Když už si koupí barevnou podprsenku, tak tmavě modrou nebo růžovou a tím to končí," uvedla.

Výrobce se podle ní snaží zavést do kolekce nějaký módní prvek, třeba potištěné podprsenky, ale efekt prý není tak výrazný. "Lidé chtějí pořád jen bílé. V zahraničí je to tak, že čím barevnější, tím lepší. Letí hlavně vzory, potisky a výšivky, i tílko, ze kterého vykukuje podprsenka, jako součást vrchního oblečení," dodala. Prádlo značky Jane podle ní kupují nejvíce mladé dívky, ale ze speciálních kolekcí si vyberou i ženy silnějších postav s nadměrně velikými prsy. Noční prádlo se hodí pro mladé i pro starší, některé košilky si kupují šedesátnice i starší ženy.

Před časem pro frenštátskou firmu nafotila katalog herečka Alice Bendová, tehdy ještě pod svým rodným příjmením Veselá. Díky spolupráci s firmou Karlovarské minerální vody, která začala v roce 2006, se plavky dostanou i na těla finalistek soutěže miss. Předváděly se v nich například Kateřina Sokolová nebo Iveta Lutovská.

Autoři: ,

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...