16. září 2009 14:49 Lidovky.cz > Relax > Móda

Společnost Prada otevřela pobočku v Praze, rozšiřuje nabídku luxusu

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 4Diskuse
Společnost Prada představila svou novou prodejnu v Pařížské ulici v Praze. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Společnost Prada představila svou novou prodejnu v Pařížské ulici v Praze. | foto: ČTK

PRAHA Jako "bránu do střední Evropy" vnímá své nové zastoupení v Praze italská módní značka Prada. V Pařížské ulici dnes oficiálně představila svůj dvoupodlažní obchod, který má být vlajkovou lodí firmy, jež patří mezi nejvýznamnější producenty luxusního zboží.

Své aktivity prý chce zaměřit především na českou klientelu. Navzdory současné finanční situaci je prý o zboží tohoto druhu stále zájem.

"Praha umožní další expanzi značky do středoevropských měst," řekl na tiskové konferenci ředitel pro komunikaci a vnější vztahy Stefano Cantino. Podle něj se společnost, která je na trhu bezmála sto let, rozhodla pro své působení v Praze před třemi lety. Navzdory současnému vývoji od svých plánů neustoupila.

Obchod, jehož plocha je 750 metrů čtverečních, se otevřel 8. července. V jeho blízkosti je zastoupení dalších luxusních značek jako Hermes nebo Louis Vuitton. "Vycházeli jsme z průzkumu trhu... Zaměřit se chceme především na domácí klientelu, i když turisté jsou také vítáni," uvedl Cantino.

Společnost Prada představila svou novou prodejnu v Pařížské ulici v Praze.

Mimo luxusních kabelek nabízí nový obchod také dámské a pánské oděvy, doplňky a obuv. V prodeji jsou také brýle nebo parfémy. "Tak velkou plochu jsme v Praze otevřeli proto, abychom mohli v Praze nabídnout celý náš sortiment," uvedl Cantino. To je podle něj také výhoda, kterou má tato značka před jinými zástupci luxusu. "Vůči konkurenci se chceme vymezit tím, že máme zastoupení všech výrobků," uvedl.

Podle módní historičky Jany Máchalové otevření obchodního domu Prada výrazně ovlivní vnímání módy v Praze. "Kolekce je opravdu komplexní. Nejde pouze o nákup dílčích částí, kdy si zákazník neumí udělat představu, co firma nabízí v celé šíři. Tady se to povedlo realizovat," řekla.

Společnost Prada představila svou novou prodejnu v Pařížské ulici v Praze.

Upozornila, že Prada je výjimečná především svou návrhářkou. "Dokáže pochopit situaci doby, vystihnout ji. Je to žena intelektuální, ale také vnímavá a citlivá ke změnám ve společnosti, na které reaguje. Proto je také komerčně úspěšná," uvedla Máchalová. Zdůraznila, že Prada výrazně ovlivňuje komerční módu a trendy. V kolekcích této značky se také objevuje nový typ stylu označovaného jako "glamour". "Současný svět směřuje k tomu, aby luxus nebyl vizuální. Objevuje se v materiálech, jednoduchosti, v provedení, ale ne v přebujelosti, kterou známe z minulosti," dodala.

Své prostory v Praze nedávno rozšířil také francouzský obchod s kultovním luxusem Hermes. Loni v listopadu zdvojnásobil svou plochu v Pařížské ulici.

Větší zázemí pro prezentaci svého zboží nabídl už v roce 2006 další proslulý výrobce luxusu Louis Vuitton.

  • 4Diskuse