Neděle 28. listopadu 2021, svátek má René
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Ralph Lauren vs. AlpinePro vs. Adidas. Na olympiádě zápolí i návrháři

Móda

  11:15
Největší svátek sportu – letní olympiáda v brazilském Riu de Janeiro - odstartoval. Kdo vyjde ze soubojů na tartanu, trávníku, ve vodě a tak dále jako medailista, jasné samozřejmě není. Vítězové na poli módy spojené s pěti kruhy jsou už ale jasní.

Se svítícím nápisem USA se v kolekci od Raplha Laurena pochlubí mimo jiné i Michael Phelps. foto: ČTK/AP

Nejde přitom o to, zda se kolekce pro sportovce více povedla Ralphu Laurenovi, jenž oblékl americký tým, nebo třeba české značce AlpinePro, jež se pro uniformy na zahajovací ceremoniál spojila se zavedeným salonem E. Daniely. Firmy a designéři, kteří se oficiálně spojili s olympijskými týmy, mají totiž jednoznačně vyhráno. Pokud není jejich výtvor úplně zdařilý, pak aspirují na bronzový či stříbrný stupínek.

Oficiální propojení s olympijskými hrami je totiž zlatým dolem vždy. Aby toho nebylo málo, letos tomu ještě nahrává v módě stále se držící trend athleisure – tedy volnočasového oblečení inspirovaného tělocvičnami. Neboli pronikání tepláků do ulic. I proto si zvučná jména dávají na prezentaci svých kolekcí pro olympioniky záležet a do poslední chvíle precizují a i tají, v čem vyšlou „svůj“ tým na zahájení her.

Do módního olympijského klání se v dresu Adidasu zapojila Stella McCartneyová za Velkou Británii, Lacoste vybavil reprezentanty galského kohouta, Italové předvedou návrhy Giorgia Armaniho a švédští olympionici podpoří prodeje domovského fast fashion řetězce H&M.

Podle hodnocení různých módních serverů pak nejlepší návrhy předvedlo sourozenecké duo Dan a Dean Catenovi se značkou DSquared2 v červenočernobílé kolekci pro Kanadu. I když třeba britský Guardian jízlivě poznamenal, že kanadské teplákovky připomínají éru sovětských sportovců – „zřejmě jako pocta z olympiády vyhozeným ruským atletům“.

Kromě oficiálních olympijských značek ovšem umí využít sportovní šílenství ve světě (dívat se na hry má dle odhadů až 3,5 miliardy lidí) černí koně – nebo možná pasažéři – módních klání. Jde o firmy nebo značky, které se spojí s konkrétním víc než nadějným budoucím medailistou, a ne s celým olympijským cirkusem jako takovým. Jasně, má to svá omezení, nesmí používat logo s kruhy a jejich reklamy nesmí ani trochu zavánět olympiádou.

Třeba značka Under Armour není olympijským sponzorem, ale kdo to pozná, když od jara běží její velmi zdařilý spot s legendárním plavcem Michaelem Phelpsem? Nebo značka Aeropostale. Ta angažovala americkou zlatou medailistku gymnastku Aly Raismanovou.

Představení české olympijské kolekce pro Rio.

A svezou se i ti, kdo se sportovní módou nemají mnoho společného. Třeba speciální řadu Riem inspirovaných modelů vypustil na trh americký moderátor Ryan Seacrest, který je nejznámější z talentové show American Idol.

Zkrátka v těchto dnech móda a sport jedno jsou. Ostatně jednou z hvězd zahajovacího ceremoniálu bude Giselle Bündchenová, topmodelka brazilského původu.

Autor:

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Právě čtete