náhledy
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Z výstavy V kroužcích dýmu: Portrét moderního umělce (NG)
Autor: Jakub Přecechtěl
Zobrazení tabákového kouře se pro moderní umělce stalo příležitostí, jak dát formu prchavé látce nejasného tvaru, a představovalo prubířský kámen jejich vztahu ke skutečnosti. Zatímco u Pierra Bonnarda či Alfonse Muchy se dým stal ornamentální křivkou zdůrazňující plošnost obrazu, u Františka Kupky se proměnil v abstraktní linii putující obrazovým prostorem.
Autor: Profimedia