Diskuse

Smrt za miliony. Co vedlo k podmořské tragédii a proč společnost OceanGate ignorovala varování?

„Někdy je bezpečnost doslova mrhání,“ nechal se před časem slyšet výkonný ředitel společnosti OceanGate, Stockton Rush. Spolu s dalšími čtyřmi členy posádky zahynul minulou neděli na palubě ponorky Titan na cestě k vraku Titaniku.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JK

J70a56n 45K64á34r17n33í58k

1. 7. 2023 22:54

Pisálci, vrakoviště je plácek plný rezatých aut. Tohle se jmenuje vrak.

Vojenský radar nemohl zaznamenat explozi, ale zaznamenal implozi. Kromě toho - nebyl to radar, ale sonar.

Dál už jsem nemohl, nešlo to.

Pisálci, neuvažovali jste o náhodou návratu do školy, procvičit porozumění psanému textu, ještě před tím, než se vůbec do psaní pustíte?

1 0
možnosti
LS

Tak zase nejde o chyby, které by nějak zásadně zkreslovaly, to co se stalo. Holt většina novinářů není vzdělána v nějakém z exaktních oborů a je to pak na těch textech vidět.

0 1
možnosti

Článek je to zajímavý, ale plný nepřesností. Na dně moře není atmosférický tlak (ten je nad hladinou), ale hydrostatický. Tento tlak ve třech kilometrech hloubky nedosahuje stonásobku tlaku na hladině, ale "pouze" zhruba třicetinásobku. Reálně je Titanik v hloubce kolem 3,8 km, takže můžeme mluvit téměř o 40násobku tlaku na hladině, ale stonásobek to není ani náhodou.

0 3
možnosti
LS

Ne. Atmosferickému tlaku odpovídá tlak vodního sloupce o výši 10 metrů. Takže v hloubce 3,8 km je tlak 380x vyšší než na povrchu moře.

5 0
možnosti
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.