Růst prodeje vykázal například brněnský minipivovar Hauskrecht. Firma zaznamenala jak nárůst tržeb, tak i prodaných hektolitrů. „Zatímco prodej výčepních piv se meziročně téměř nezměnil, došlo k dvoucifernému procentnímu nárůstu prodeje ležáků i speciálů,“ uvedl sládek Petr Hauskrecht.
Rok 2016 byl rekordní, přibylo 58 nových minipivovarů. |
Firma investovala do zkvalitnění a rozšíření výroby pivovaru Na porážce (v areálu bývalých brněnských jatek) a také do pořízení nových nerezových sudů.
Podle Hauskrechta je jedním z trendů dnešní doby rostoucí obliba prodeje piva přímo z pivovaru, kde se kupující může na vlastní oči přesvědčit, jak a kde se jeho oblíbená značka vaří. Pivovar chce proto letos upravit prostory svého Brewhouse Shopu.
Vyprodaný Lucky Bastard
Rok 2016 byl zlomový pro brněnský Lucky Bastard. Ten vyrobil nejvíce piva za celou dobu svého fungování. „Kapacita byla naplněna na 100 procent, od března jsme měli velké problémy stačit poptávce našich zákazníků,“ uvedl jednatel společnosti Jan Grmela.
Pivní novoty: V Lobči uvařili bylinný Gruit. Chmelem šetřili. |
Minipivovar se na podzim přestěhoval do nových prostor s novým vybavením. Nová varna má šestkrát větší kapacitu než ta původní.
„Zájem o pivo nás upřímně překvapil, prvních pět várek se prodalo během prvního měsíce fungování v podstatě bez jakékoli propagace,“ dodal Grmela.
O deset procent vzrostl výstav Slavkovského pivovaru, který vyrobil 3800 hektolitrů piva. „Pivovar funguje na hranici svých kapacit a vyrobit více piva by sice nebylo nemožné, nicméně pro provoz již dosti složité.
Dalo by se říci, že jsme tedy se současnou situací spokojení,“ uvedl šéf obchodu pivovaru Zdeněk Vlček. Pivovar do budoucna chystá změny. „Rok 2016 byl sice úspěšný, ale ukázal nám i několik překážek a slabin a právě ty chceme v budoucnu eliminovat,“ dodal Vlček.