Starobrno uvařilo Reservu pro balení v „sedmičkové“ lahvi. Prodává se s korkovým uzávěrem v papírové krabici. „Kromě toho se letos bude v premiéře i čepovat, a to ve vybraných restauracích v Brně a okolí,“ popisuje Jana Pikardová, mluvčí Heinekenu, pod který Starobrno patří.
Starobrno poprvé Reservu udělalo v roce 2013, tehdy šlo o pivo polotmavé. Letos má sytě zlatavou barvu. Novinka je ze tří druhů výběrových moravských sladů: světlého a mnichovského z Prostějova a karamelového z Litovle. Sládci použili i chmel z Tršic.
Nabídku rozšířil i Zámecký pivovar Břeclav. „Mimo klasickou výčepní Zámeckou desítku a světlé medium pivo Podlužan jsme začali vařit i polotmavou verzi dnes už celorepublikově uznávaného ležáku Kanec. Sortiment v listopadu doplnila nová pivní značka Pivín, se kterou se široká veřejnost mohla seznámit v populárním televizním seriálu Vinaři,“ vysvětluje Jan Svoboda z pivovaru. K tomu Břeclav přidává speciály Vánoční dědictví a první svrchně kvašený a tmavě-rubínový Red Ale.
Hauskrecht přidal zázvor
Brněnský minipivovar Hauskrecht, který začal vařit loni, přichystal jantarově červený bock se špetkou zázvoru. Pivo zrálo tři měsíce. Obsahuje kromě tradičního plzeňského sladu z humnové sladovny i slad mnichovský a karamelový, stejně jako kořen zázvoru. Nový pivovar kromě několika desítek hospod, restaurací a pivnic v Brně a okolí od listopadu exportuje i na Slovensko.
Sládek Petr Hauskrecht řekl, že po roce odchodu ze skupiny Heineken nelituje. „Bylo to jistě jedno z nejvážnějších rozhodnutí v mém životě - opustit vysoký post v nadnárodní společnosti a začít budovat novou značku zcela od píky,“ prozrazuje Hauskrecht. Podle něj obdobných pivovarů vzniká celá řada. „Příští léta ukážou, kdo z nich si vydobude trvalé místo na trhu,“ dodává.