Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Metallica a Roger Waters naplno roztočili výčepy Staropramene v O2 Aréně

Pivo

  11:57
PRAHA - Dubnové koncerty skupiny Metallica a ex Floyda Rogera Waterse naplno prověřily pivovod Staropramene v největší tuzemské hale. Každý z večerů proteklo z obřích tanků ve sklepě téměř třemi kilometry trubek a 168 speciálními rychlovýčepy na 21 tisíc piv.

Rychlovýčepy po celé O2 Aréně umožňují načepovat až 30 tisíc piv během patnáctiminutové přestávky. foto: Staropramen

Pivovary Staropramen jako druhý největší producent piva v Česku prodejní objemy v O2 Aréně nezveřejňuje, ale z vyjádření zástupců pivovaru a návštěvnosti koncertů obou rockových legend je zřejmé, že množství prodaného piva během koncertů zmíněných rockových legend patří k vrcholným prodejním akcím v rámci provozu arény. S výjimkou hokejových mistrovství v letech 2004 a 2015.

Rekordní Metallica

Roger Waters a jeho klasika z produkce Pink Floyd zaplnil halu koncem dubna hned dva dny po sobě. Absolutní návštěvnický rekord ve 14 leté historii O2 Arény však představuje Metallica.

Během jejího koncertu 2. dubna pojala aréna 20 174 diváků, což je podobné, jako kdyby se do haly nastěhovali na jeden večer všichni obyvatelé Kutné Hory nebo Náchoda. 

„Rekordní návštěvnost umožnilo uspořádání pódia uprostřed hlediště. Díky tomu bylo možné využít všechny sektory pro návštěvníky. Podobné to bylo loni s koncertem skupiny Kabát, která návštěvnický rekord až do letošního dubna držela,“ vysvětluje Martina Kučerová, mluvčí O2 Arény, provozované společností Bestsport ze skupiny PPF.

Z O2 Arény se tak obrazně řečeno stává největší tanková hospoda v Česku.  Ve Staropramenu uvádějí, že při takto „našlapaném“ rockovém koncertu se prodá až 85 hektolitrů, tedy na 21 tisíc piv.

Vyprodaný hokejový zápas znamená prodej kolem 50 hektolitrů, tedy 12,2 tisíce piv, a například při taneční party, kde se podává jiný hlavní nápoj, proteče výčepy v hale zhruba 10 hektolitrů nepasterovaného Staropramenu.

V hale teče pivo proudem

Pivovary Staropramen, do kterých patří ještě také ostravský Ostravar, ještě neprezentovaly loňský objem prodeje. Předloňská čísla nezveřejnily vůbec, ale podle informací LN celkový výstav společnosti, ovládané kanadsko americkým gigantem Molson Coors, v Česku mírně převýšil 3 miliony hektolitrů. Za loňský rok se očekává další mírný nárůst.

V O2 Areně prodá skupina řádově tisíce hektolitrů ročně, což tedy neznamená zas tak malé přilepšení k celkové produkci. Během jednoho hokejového zápasu nebo koncertu prodá Staropramen v hale tolik piva jako velká hospoda za měsíc.

Například v roce 2015 vytočil pivovar v O2 Areně a ostravské ČEZ Areně během dvou květnových týdnů mistrovství světa v hokeji 2,8 tisíce hektolitrů, tedy zhruba 644 tisíc čtyřdecových a půllitrových piv. Většina z toho – 540 tisíc piv – připadla na O2 Arenu.

Pivovod made in Czech

Pivovar vyhrál výběrové řízení na dodavatele unikátního „pivovodu“ v rámci výstavby haly (tehdy pod názvem Sazka Arena) v roce 2003, rok poté při jejím otevření měla technologie premiéru. A hned první velkou zatěžkávací zkouškou bylo mistrovství světa v hokeji.

Od té doby Staropramen už jednou výběrové řízení na provozování pivovodu obhájil – v roce 2013. „Je to pro nás především prestižní záležitost. Jedná se o největší halu v České republice, která je zároveň na území našeho domovského regionu,“ říká mluvčí pivovaru Denisa Mylbachrová.

Staropramen byl vybrán jako dodavatel piva a správce pivního hospodářství a zpočátku zajišťoval i cateringové služby. Servis cateringu byl ale později převeden na společnost Bestsport services a smíchovský pivovar se stará o prodej piva a provoz pivovodu.

Ten byl vymyšlen v Česku a celý systém instalovaly české firmy. Náklady na vybudování pivovar tají. Technologie umožňuje ze čtyř 70 hektolitrových tanků ve sklepě arény načepovat prostřednictvím 8 nezávislých okruhů a 170 výčepů po celé hale až 30 tisíc piv během patnáctiminutové přestávky.

„Vždy jde o specifické publikum. Výtoč tak bývá proměnlivá. O to více je důležité zajistit flexibilitu zásobování. V tom máme výhodu jak ve zkušenosti, tak v blízkosti smíchovského pivovaru a zavážíme ho u mimořádné akce i dvakrát denně,“ uvedl Milan Loskot, manažer technického servisu Staropramenu.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!