Pivovar zvýšil od června výrobu na více než 88 tisíc hektolitrů ležáku týdně a na 3,5 milionu hektolitrů ročně.
Podle generálního ředitele Prazdroje Granta Liversage reaguje pivovar na rostoucí poptávku po pivu Pilsner Urquell. Jen loni vzrostly jeho prodeje v Česku o více než sedm procent, v zahraničí ho lidé poprvé vypili více než milion hektolitrů. Nová investice umožní zároveň zvýšit export na nové trhy, zejména v Asii.
První počin Asahi
Prazdroj testuje nový Gambrinus. Má pomoci k obnově pošramocené pověsti |
Investici schválil Prazdroj loni na jaře v době převzetí japonskou pivovarnickou skupinou Asahi. „Záměrem nového akcionáře je posilovat prodeje nejsilnějších značek,“ řekl Liversage.
Podle manažera projektu Tomáše Kosmáka si instalace nové technologie vyžádala práci expertů. „Oříškem bylo usazení nové scezovací kádě. Nerezová nádoba o průměru deset metrů váží přes 45 tun a patří k největším v zemi. Podobně náročná byla práce s cylindrokónickými tanky,“ uvedl Kosmák. Cestovaly po moři, po Labi a poté specializovanými nákladními vozy do Plzně. Velké nádoby váží 24 tun.
Testovací výroba v rozšířené kapacitě začala na přelomu dubna a května. Vyladění technologie trvalo několik týdnů. „V současné době začínáme s plnou výrobou,“ uvedl Liversage.
Urquell míří do Číny a Japonska
„V Evropě registrujeme výrazný růst poptávky hlavně ve Skandinávii a na Balkáně, kde spotřebitelé slavný český ležák obdivují. Od dubna jsme zahájili pravidelný vývoz do Číny a Asahi začala budovat značku na japonském trhu,“ přidává se marketingový ředitel Prazdroje Grant McKenzie.
Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině (včetně licenční výroby) rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Prodeje doma se meziročně zvýšily o necelé procento.