Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Čekstajl

Kolekce s pozlátkem. H&M spojením s luxusními domy jen maskuje, že dělá nekvalitní módu

Dcera zpěvačky Madonny Lourdes Leon foto: Profimedia

Pravidelně jednou do roka se před vchodem do švédského obchodu H&M rozvine dlouhá fronta, zákazníci se netrpělivě tlačí dovnitř a z druhé strany odcházejí pocuchaní lidé s přetékajícími taškami. Dávají tu něco zadarmo? Skoro! Či spíše – Háemko znovu vytvořilo jednu ze svých očekávaných spoluprací s luxusním módním domem. A opět mu to vyšlo.
  10:00

Loni oděvním průmyslem rezonovala zpráva o smrti slavného návrháře Manfreda Thierryho Muglera (73). Skon tohoto designérského génia, který jako první oblékal modelky různého věku, tvarů, kultur, a nebál se angažovat pornohvězdy či transsexuály, znovu vyvolal poptávku po jeho práci. Často velmi vyzývavé a opulentní. Není tedy divu, že po Muglerově odkazu zatoužil i populární oděvní řetězec a dohodl se na kolaboraci se současným kreativcem značky, Caseym Cadwalladerem.

Pamela Andersonová

Minulý týden tak odhalili velmi extravagantní a sexy řadu oblečení, v níž nechyběly ani ikonické návrhy domu Mugler – ultra krátké šaty, hluboké výstřihy, overaly s průstřihy, které zakrývají jen to nejnutnější a oblíbila si je nejedna popová diva. Nebo džínové bundy křížené s korzetem.

Jejich originál zákazníka vyjde na více než 22 tisíc, na štendru v Háemku byly k dostání za „pouhých“ šest tisíc korun. Kolekce Mugler x H&M se tak v pánské sekci vyprodala do posledního nátělníku s korzetovým pasem a v dámském kategorii už lze pořídit jen plavky nebo punčocháče.

Poprvé už v roce 2004

Háemko vytvořilo první kolekci se slavným designérem již v roce 2004. Ovšem zatímco dnes jsou módní kooperace, mix drahého a levného, zcela běžné, před dvaceti lety šlo o šokující novinku. Aby Dior vytvořil pantofle pro Birkenstock, Hermes navrhl hodinky Apple Watch a Gucci stvořil teplákovku pro Adidas, musel vše posvětit Karl Lagerfeld.

Právě tento módní car dal designérům najevo, že se spolupráce s řetězcem, který prodává trička za dvě stovky, nemusí štítit. A tak se společností Hennes & Mauritz spolupracoval nejen on, ale následně i Stella McCartney, Lanvin, Versace a další.

Uvedení kolekce H&M a domu Mugler si v New Yorku nenechala ujít česká...

Jen díky nekvalitním materiálům, levné pracovní síle a výrobě v obrovském množství dokáže řetězec své kolekce podepsané známými designéry prodávat za nečekaně malý peníz. Když v roce 2015 Háemko představilo spolupráci s francouzským domem Balmain, kultovní sako s ostrými rameny a falešnými perlami u něj stálo jen asi 12 tisíc, zatímco v originálním butiku na Champs-Élysées by tato paráda zákazníka vyšla na 65 tisíc korun. No, nekupte to!

Kdo si chce takto lákavé kousky pořídit, musí ovšem počítat s tím, že nákup se podobá štvanici a je určen pouze pro odvážné, kteří mají ostré lokty a jimž je prakticky jedno, co do nákupního košíku narvou. Firmě H&M se tak daří vyrábět kolekce s pozlátkem, které jsou vyprodané během několika hodin a rozebrané kusy čeká další přeprodej na online bazarech. Stejně tak pod jménem luxusních značek zdárně maskuje, že ve skutečnosti je jen prodejcem nekvalitní módy.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!