Když se na začátku tohoto roku objevila zpráva, že se výrobce pánské formální módy, slavný Hugo Boss, rozloučil s obleky, leckdo ji považoval za malichernou informaci. Jistě, sdělení je to nadsazené, neboť značka se pověstného umu evropských krejčí nevzdává, jen pracuje na svém omlazení. Vést dnes módní dům, jehož historie sahá až k majitelovu praprapradědečkovi, je sice pěkná věc, ale mladé zákazníky víc než dějepis zajímá, co se objeví ve feedu jejich instagramového účtu.
Jak se vrátit mezi lidi. Tepláky jsou známkou porážky, říkával slavný návrhář Lagerfeld |
„Posledních šest až osm let byla značka trochu… zaprášená,“ přiznal Daniel Grieder, nový výkonný ředitel domu Hugo Boss. A měl pravdu. Německý výrobce pánských obleků byl sice neochvějnou jistotou, když muž potřeboval oblek na svatbu, a dobrou sázkou, pokud chtěl zákazník udělat dojem na nového zaměstnavatele. Jinak ale byla jeho nabídka nuda a šeď. Proto nebylo překvapením, když se značka na začátku pandemie potýkala s třetinovým poklesem tržeb.