Diskuse k článku: Karlova univerzita chce mezi dvoustovku nejlepších škol

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 3
  • Poslední: 12.9.2011 11:55
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Fiala 5.9.2011 9:48

Úroveň GDP a vzdělávání v ČR

V GDP jsme na 44 místě (viz https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/index.html). A naši lídři nejskvělejší univerzity ji vedli k tomu, že je dnes hodnocena pod čísla 101-199? O čem to svědčí? Snad ne o tom, čím nevzdělanější  lid-občané, tím lépe se ovládají? A úroveň řízení vzdělávání v předchozích letech? Ještě, že někteří z nás volili VV, jinak by jednotné měřítko úrovně výsledků vzdělávání nebylo uvedeno do používání. O které měřítko jde. Inu o jednotné státní maturity.

t. moravec 9.9.2011 11:55

Re: Úroveň GDP a vzdělávání v ČR

Takto to nelze hodnotit. Zebricek je sestavovan bez ohledu na velikost skoly a jeji zamereni. Skoly velke skoly se silnou prirodovedou v anglosaskych zemich maji v tomto srovnani vyhodu. To ze dopadla UK docela dobre, i kdyz MFF+PrF predstavuji co se tyce velikosti a poctu studentu jen malou cast univerzity, je docela vyhra. Pokud se tyto obory neposili, nezle ocekavat lepsi umisteni. A obavam se, ze posileni taky nelze ocekavat, protoze pro absolventy techto oboru u nas neni moc zajimava dalsi perspektiva.

H. Buchtová 12.9.2011 11:55

Re: Úroveň GDP a vzdělávání v ČR

Přesně to mi nedávno říkal jeden absolvent PřF UK - že z dnešního počtu fakult je dtivá většina humanitně zaměřená a za vědecké lze považovat jen PřF a MFF plus případně tři LF. Smutné je, že stejné dotace dostávají např. lingvistsické obory na FF jako chemické či biologické na PřF. Pak mám být nějaký pokrok, že...

Najdete na Lidovky.cz