Diskuze
Test jsme celý nezkoušeli, hodnocení maturity zmírníme, říká Cermat
Děkujeme za pochopení.
R. Hledík
Prosím
opět typicky český přístup k problému,, studenty látku nedoučíme, testy neupravíme, to ne, budeme raději známkovat házením kostek, nebo slepá dívenka bude známky tahat z osudí.
J. Mrázek
Cermat se fláká, zrušit ten spolek !
Úkol prvořadé důležitosti a "oni to celé nevyzkoušeli"....to snad ani není možné !!!
I. Babková
Ať žije Kocourkov
Soudruzi v Cermatu by si měli uvědomit, že tato letošní kauza vytváří precedent do budoucna, kdy se budou moci následně měnit kriteria hodnocení testů, jakmile se ozve dostatečně silná skupina stěžovatelů. A nebude až tak důležité, že v daném případě je test a hodnocení připraveno kvalitně, protože již jednou se to mohlo upravovat zpětně.
Jinak po seznámení s příklady vyšší verze si myslím, že letošní studenti jsou obětí experimentátorů, kteří nemají větší zkušenost s výukou matematiky na SŠ. Test by měl především ukázat, že se studenti naučili středoškolskou matematiku, že umí efektivně řešit standardní problémy a okrajově by tam mohly být dva-tři příklady vyžadující netradiční řešení. Maturita není olympiáda! Běžný gymnazista není ani Gauss ani Kolmogorov. Běžný gymnazista je schopen osvojit si používané techniky při řešení problémů z různých odvětví matematiky a částečně je i schopen určitého syntetizujícího přístupu při řešení komplexnějších problémů, postavit ale maturitní test především na originalitě a rychlosti řešení nestandardních situací je čirá zlomyslnost.
V. Krásný 708
Zkušenost
maturoval jsem v roce 1975 a musím říct, že příklady mně zase tak úplně neřešitelné nepřipadají. Chápu, že jsou studenti vystresovaní, ale pak by stačilo buď příkladů méně nebo prodloužit limit. Na druhé straně samotná obtížnost nemusí být na závadu a kdo se chce v životě matematice věnovat vážněji, bude toho muset umět ještě mnohem a mnohem víc. Každopádně kdo takový test zvládne slušně, nemyslím, že potřebuje ještě skládat přijímací zkoušky na univerzitu. K vyfiltrování nadaných studentů to myslím není tak špatné.
P. Boublíková
Jistě to nebude zadarmo, že
To je od zdi ke zdi. Lehčí verze maturity z matiky jak pro absolventy ZŠ, aby mohly mít maturitu i kadeřnice, těžší verzi nezvládli ani řešitelé matematické olympiády. Jak u blbejch na dvorečku.
Proč se proboha nemůžou u maturit používat mnohokrát osvědčené Scio testy? Stálo by to desetinu toho, co tenhle cirkus.
E. Došlík
Kdo potrestá . . .
tyto tvůrce zmetků? Nikdo!!! Když dělník udělá zmetek, je mu patřičně zhodnocena výplata!!!
Tady se jedná o vysokou částku za zmetek, a naší vládnoucí zmetci to zametou pod koberec . . ., a vy hlupáci utahujte opasky!!!
J. Šimek
Re: Kdo potrestá . . .
Podle ISO9000 je povolené procento zmetků ve výrobě do 2% - to tedy k dělníkovi. Cermat tuto hodnotu nepřekročil, navíc dokáže příliš krátký čas na test korigovat snížením počtu bodů pro jednotlivé známky za test.
M. Dubanová
celý test jsme nezkoušeli,
ale "dali" na něj 2 hodiny,to jste tedy frajeři, pane Zelený...ono se Vám to POVEDLO celý, ale ty dvě hodiny, tomu daly korunu..
J. Šimek
Re: celý test jsme nezkoušeli,
Ano, Cermat uznal, že čas byl podhodnocen, ale zároveň taky koriguje počet bodů v testu, takže i ti kdo nestihli se mohou těšit na jedničky. Máte problém ?
J. Kottas
Kdo má v této zemí dvě díry do nosu
tak se rýpe do školství. Chlubíme se JA Komenským a necháme se ve školství vláčet bandou nedomrlých polotovarů, kteří si říkají pedagogičtí odborníci, ministři, poradci. Přitom se dělají pokusy na tom největším našem bohatství. Na dětech....
V. Drbal
Re: Kdo má v této zemí dvě díry do nosu
Zčásti pravda, jen bych si dovolil upozornit, že už v našich dětech nějak to bohatství schází.
Z vlastní zkušenosti a na třech exemplářích děcek mohu konstatovat, že to, co se nepovedlo všem uzurpátorům našeho životního prostoru, to se bezezbytku povedlo všem experimentátorům po roce 1989 a, bohužel, v poslední době ta míra degradace soustavy vzdělání jen graduje.
Je mi šumák, zda se porve vládní soldateska o hlasy prvovoličů s "druhákem" v barvách růží, ale za čas už nebude se o co prát, neb na vzdělání s titulem nedosáhne žádný současný prvňáček. Až tak to stojí za vyliž... na té "komenského" úrovni.
Bych blil...
J. Šimek
Tak moment.
"Maturitu z matematiky si vybralo 44 procent ze 103.000 maturantů, zbytek dal přednost cizímu jazyku. Z těch, kteří maturovali z matematiky, si vyšší úroveň zvolilo 4,15 procenta studentů, hlavně gymnazistů."
44% z 103000 = 45320. 4.15% z 45320 = 1881. To je 1.8% maturantů.
Pokud tedy Cermat připravil testy pro 98.2% spokojených a 1.8% nespokojených maturantů, pak zaslouží pochvalu a diskutéři tady diskutují o dojmech a ne o faktech.
J. Záhumenský
Re: Tak moment.
Rodi jenom zeny, co je cca 50% populace,
Z toho dite v poloze zadeckem ma 4% zen, to znamena 2% celkove populace, takze je zbytecne se timzabyvat protoze kdyz to nepujde bude nespokojenych maximalne 1%populace, protoze u poloviny z nich to snad dopadne dobre.
J. Stejskal
Cože?
"Habáň přiznal, že před maturitami celý test neověřovali..." A co proboha za těch letošních 206 mílí celý rok dělali?
J. Šimek
Re: Cože?
Neověřovali ho v kuse. To by zvýhodnilo, na kterých se to testovalo. Testovali ho po částech na různých skupinách studentů. To jste vytrhl část textu úmyslně, nebo nerozumíte podstatě psaného textu ?