Přelet rozvržený na pět etap zahájil stroj poháněný výhradně sluneční energií 3. května v San Francisku a v New Yorku ho dokončil v sobotu v 23:09 (v neděli 5:09 SELČ), tedy asi o tři hodiny dříve, než bylo plánováno, informovaly agentury Reuters a AP. Na poslední etapu se letoun vydal v sobotu z Dullesova letiště na předměstí Washingtonu.
Letadlo Solar Impulse vyvinuli Bertrand Piccard a André Borschberg, kteří se po jednotlivých etapách v řízení jednomístného stroje střídají. Na newyorském Kennedyho letišti s ním přistál Borschberg.
Čtvrtina váhy připadá na baterie
Lehký letoun z uhlíkových vláken létá rychlostí do sta kilometrů za hodinu. Stroj pohánějí elektromotory, pro něž energii vyrábí 12.000 fotovoltatických článků umístěných na dlouhém křídle. Letadlo má rozpětí více než 60 metrů, asi jako obří Boeing 747, a váží kolem 1600 kilogramů včetně pilota, tedy asi tolik, co malé auto.
Čtvrtina váhy letounu připadá na lithiové baterie, střádající energii z článků pro čtyři elektromotory, každý o výkonu deseti koňských sil. Solar Impulse je prvním letounem, jenž je schopen letět bez paliva ve dne i v noci. Zkonstruování letadla trvalo sedm let, první let absolvoval v roce 2010.