Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Tablety místo papírových učebnic. Do programu je přihlášeno 16 škol

Šestnáct základních škol a víceletých gymnázií je v Česku od podzimu zapojeno v pilotním projektu Flexibooks plzeňského nakladatelství Fraus. Projekt je založen na nahrazení papírových učebnic elektronickými interaktivními učebnicemi, které mají děti ve svých tabletech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DD

D. Dvořák

15. 2. 2013 9:54
Jak začíná vyvádění peněz ...

Nejprve - myšlenka elektronických učebnic je jistě správná. Ovšem vše nasvědčuje tomu, že na správnou myšlenku se nabaluje snaha pustit žilou rozpočtu min. školství. Proč si to myslím? nakladatelství Fraus se vydává suverénně nejdražší cestou (pro školy a rodiče). Zřejmě spoléhá na to, že v blízké budoucnosti dojedná na uzavřené schůzce projekt "Flexibook do škol" a za výhodnou cenu kolem 1 miliardy Kč to prosadí do většiny škol. A teď proč je to špatně :

Pro mladé je tablet nebo smartphone samozřejmostí, proti tomu nic. Jenže Tablety jsou různé - se systémem od Microsoftu nebo s Androidem ... a iPady, které jsou považovány za nejluxusnější. S užitnou hodnotou jsou na tom zhruba stějně, ovšem cenově již nikoliv. Nejrozšířenější jsou s OS Android, které cenově začínají na cca 2.500,. Kč až po lux verze nad 10.000,- Kč. Naproti tomu iPady začínají někde u 9.000,- Kč. Dá se říct, že za nejlevnější iPad může škola mít dva dobré tablety s Androidem. Tolik k ceně.

0 0
možnosti
DD

D. Dvořák

15. 2. 2013 11:28
... pokračování

Zajímavý je postoj Nakladatelstvá Fraus. Před érou tabletů jsem se vyptával, proč nedělají aplikace pro Linux, který je pro školu levnější. Odpověděli, že programují aplikace pro nejrozšířenější

OS (tehdy Windows) a pokud by Linux měl významnou část trhu, měli by

své aplikace i pro Linux. A teď - na tabletech je zastoupení v cca 70%

Android, iPady mají z pomyslného tržního koláče cca 10%. Sami tedy vyvrátili svůj argument - nedělají své aplikace podle rozšíření daného systému. Otázkou tedy zůstává, proč si ausgerechnet vybrali zrovna nejdražší systém, který není nejrozšířenější a nutí tedy rodiče a školy nesmyslně utrácet. Pro prestižní školy může být iPad otázkou symbolu vyjímečnosti školy ... ale pro ostatní?Je to jako kdyby svaz autoškol prosazoval na středních školách výuku jízdy v  BMW řady 7. Všichni budou pro až na toho, kdo by to měl platit.

0 0
možnosti