Diskuze
Víte, z čeho se skládá vzduch? Ve škole z toho zkouší už třeťáky
Děkujeme za pochopení.
m. chlápek
za to asi může
i příšerná feminizace školství. Jak může nějaká žena vysvětlovat fyzikální zákony, když jim ale sama nerozumí a vůbec nikdy nepochopí? A s tím souvisí i kázeň. Takový kantor (tedy chlap) jen zvedl hlavu od třídní knihy a třída ztichla... A někdy přiletěl třeba i pohlavek. Nyní kantorka jen cosi piští, puberťáci si dělají co chtějí, nanejvýš donesou domů poznámku...
J. Lepka
Přesně tohle teď učím syna.
Tohle učivo v současné době nalévám do hlavy mému synovi. Nemyslím si, že je problém to, co se dítě učí, ale jak se to učí, a nemyslím si, že tohle je nad síly žáka třetí třídy. Když jsem se však díval do jeho učebnice prvouky, pak první věc, která mne napadla, bylo - a teď mi promiňte ten výraz - který humanitní hňup tohle psal? Plus k tomu ještě učitelka, která svou pedagogickou kariéru začínala v době hluboké normalizace.
Postup mám takový, že napřed zjistím rozsah učiva a pak v tom udělám systém, který pak syna učím. Jinak by byl odsouzen k bezduchému biflování, a to zejména tam, kde naopak má mít systém.
Nemyslím si, že škola je a priori špatná, jenom se jí musí do vyšší kvality trochu dopomoct, třeba domácím doučováním.
P.S.: nepřesnosti v prvouce: luskoviny - neříká se náhodou luštěniny? odpadová voda - neříká se náhodou odpadní? Příklad plynného skupenství: sprej - totální nepřesnost. Je to aerosol, tedy kapalina rozptýlená v plynu. A to jsme teprve v půlce učebnice...
P. Boublíková
Re: Přesně tohle teď učím syna.
Tak to se máte na ještě na co těšit.
Co si tak vzpomínám, totální zmatek panoval v hospodářském živočichopisu - vepř vs. kanec, klisna vs. kobyla apod.
No a schválně se podívejte, kolik odborníků tu učebnici recenzovalo:-)
P. Boublíková
Co dělat? Učit ho doma
Přes milión výhrad, které mám ke škole, si myslím, že škola k dětství patří, se všemi blbostmi, které obnáší.
Naše generace se ve škole učila daleko větší zhovadilosti a taky jsme to přežili:-)
V dnešní době existuje alternativa domácího vyučování a také spousta všelijakých netradičních škol - problém snad může být jedině s jejich dostupností, ale v principu jsou i jiné možnosti než běžná ZŠ s učením o výtrusech.
N. Marek
Re: Co dělat? Učit ho doma
Mýlíte se, české ZŠ/SŠ školství opravdu _velmi_ upadá. Ten rozdíl je opravdu vidět, a to stačí porovnat ročníky třeba jen o čtvrt generace vzdálené. Problém je v učitelích, systému, ale ve výchově dětí k určitým hodnotám. A i kdyby se člověk snažil vychovávat své dítě sebelépe, dát jej k vlkům na běžnou ZŠ, dost pravděpodobně zvlčí také.
Jedno vím jistě: Naše děti do české ZŠ nepůjdou; i kdybychom zde zůstali (nepravděpodobné), raději obětuji značnou část příjmů a budu se jim sám ve výuce věnovat, než abych riskoval negativní vliv školy na jejich psychiku, vzdělání a morální zásady.
N. Marek
Složení vzduchu? Proč ne?
Myslím, že třeťák by rozhodně měl vědět, z čeho se skládá vzduch. Co mi ovšem přijde horší, že pajdové učí děti i naprosté nesmysly; ty nesmysly jsou i v učebnicích. Když jsem viděl nynější učebnice fyziky pro ZŠ, zhrozil jsem se, že tam vlastně nic není, krom bludů.