130 let
Horoskop - ilustrační foto

Horoskop - ilustrační foto | foto: Shutterstock

Češi začínají na internetu den horoskopy a končí nakupováním

Magazín
  •   6:33
Češi začínají den na internetu čtením horoskopů a vyřizováním e-mailů, večer pak nakupují. Jejich aktivita na síti se mění i během týdne.

Zatímco v pondělí například nejvíce objednávají řemeslníky nebo čtou horoskopy, ve středu se nejvíc shánějí po informacích a víkend patří zábavě. Vyplývá to ze statistik služeb největší tuzemské internetové firmy Seznam.cz.

„Je zajímavé, jak se od sebe liší návštěvní hodiny jednotlivých služeb. Šestá hodina ranní je pozoruhodná, protože si přesně v tuhle dobu vůbec nejvíce lidí čte svůj horoskop a obsah na Proženy.cz. Kolem osmé hodiny pak spousta Čechů hledá praktické informace, jako je firemní pobočka nebo slevové akce supermarketů. Po ránu se také hodně plánují trasy a část lidí si dopřává ranní běh. S postupem dne se lidé zajímají o dění ve světě, věnují se zábavě a v pozdějších hodinách nakupují,“ uvedl analytik internetové návštěvnosti Seznam.cz Martin Pecka.

Jak na ženy. Češi na internetu více řeší bod G než hledání práce

Zatímco ráno kolem 08:00 je nejnavštěvovanější službou e-mail, v 11:00 je to domovská stránka vyhledávače a kolem 14:00 zpravodajský web. V 16:00, kdy lidé končí v práci, se jejich zájem přesouvá k počasí, o hodinu později pak k přehledu televizního programu, sledování videí a vyhledávání zboží. Samostatnou kapitolou je pak inzerce na internetu. Seznam.cz uvádí jeden milion prokliků denně na reklamu ve vyhledávání a lidé na ni nejčastěji klikají mezi sedmou a osmou hodinou večerní, tedy z domova.

Podle Českého statistického úřadu mají internetové připojení tři čtvrtiny českých domácností a internetová ekonomika podle údajů SPIR s objemem 188 miliard Kč tvoří 4,1 procenta HDP České republiky.

Autor: ČTK