Úterý 30. listopadu 2021, svátek má Ondřej
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

CzechTourism má nové logo, podívejte se na Czech Republike

Magazín

  12:40
PRAHA - CzechTourism po více než 11 letech změnil české destinační logo. To neobsahuje obrazový symbol a využívá slovní hříčku v anglickém názvu České republiky, když koncovku slova Republic zaměňuje za Republike.

Nové logo CzechTourismu foto: CzechTourism

Vítězné logo pro CzechTourism zpracovalo grafické studio Marvil za 2,5 milionu korun. Na čtvrtečním setkání s novináři to uvedl generální ředitel národní turistické centrály CzechTourism Rostislav Vondruška.

"Děláme logo pro gramotné lidi a nepotřebujeme jim ukazovat obrázky, " uvedl Pavel Zelenka, šéf vítězného grafického studia. Podle něj je vyobrazení například palmy, sluníčka nebo srdíčka, které zahraniční turistické centrály využívají, přežité až kýčovité. Marvil se proto zaměřil na jednoduchý text.

Moderní trend

Slovo like (líbit se, mít rád, podobat se něčemu) umožňuje podle Zelenky rozehrát širokou hru v obsahovém pojetí. Umožňuje využít slogany, které jsou zahraničním turistům známé z jiných kulturních souvislostí, například z názvů písní populární hudby. Takovéto zapojení loga do samotného sdělení je podle něj moderní trend, který je výhodný především pro online prezentace.

ČTĚTE VÍCE:

Podle Vondrušky jsou právě internetové prezentace formou, kterou CzechTourism bude do budoucna Česko jako dovolenkovou destinaci stále silněji propagovat. Ve významných zdrojových zemích, jako jsou Brazílie, Itálie, Nizozemsko a Rusko, je vysoký podíl internetově gramotné populace a internet je dominantní formou získávání informací při výběru dovolené.

Studio Marvil se svoji podobou loga zvítězilo v konkurenci dalších pěti studií, které prošly do závěrečného kola výběrového řízení. Podle Vondrušky nabídlo za zpracování grafického návrhu nejnižší cenu.

Nové logo od příštího roku nahradí používanou českou vlaječku na všech informačních a propagačních materiálech CzechTourismu, bude využíváno v kampaních pro turisty a objeví se na dárkových předmětech. Marvil v minulosti vytvořil například logotyp a vizuální styl Skupiny ČEZ nebo Lesů ČR.

Autoři: ,

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat