Podle jedné ze statistik sexshopu Růžový slon český národ nejvíce investuje do vibrátorů, které tvoří téměř 40 procent z veškerého prodaného zboží. Druhým nejprodávanějším zbožím jsou lubrikanty, třetím umělé vagíny.
Trend v sexuálním průmyslu? Bio kondom i eko-vibrátor |
V průměru prý mají Češi sexuální styk až devětadevadesátkrát za rok. Ačkoliv obecně stále ještě česká populace nepatří ve světě k nejnáruživějším národům, doba se mění. Podle majitelů tuzemských sexshopů se totiž v posledních letech změnil postoj zákazníků k erotickým pomůckám i k samotnému sexu.
„Evergreenem v českých ložnicích zůstávají vibrátory, které tvoří více jak třetinu z prodaného zboží. Zákazníci si tradičně pořizují ve velkém množství lubrikanty, v posledních měsících rovněž vzrostl zájem o umělé vagíny,“ řekl Adam Durčák ze sexshopu Růžový slon s tím, že v českých ložnicích se navíc v posledních letech začíná více experimentovat, což dokládá zvýšený nákup pomůcek, jako jsou roubíky, pouta a jiné vybavení ke svazování.
Nákupy na internetu bez studu
Podle odborníků lidé převzali zodpovědnost za kvalitu svého sexu a otevřeně řeší vlastní masturbaci, experimentování i sexuální problémy. „Díky internetu jsou lépe informovaní, přistupují k nákupu bez zbytečných předsudků a ostychu. Jsou přirození a berou erotické pomůcky jako součást svého sexuálního života,“ vysvětlil Durčák.
„Zatímco v internetových obchodech lidé nakupují spíše netradiční a levné věci, v kamenných prodejnách si naopak pořizují spíše dražší pomůcky a nechávají si poradit. Kvalitní sex a orgasmus by si tak měli dopřát nejen muži, ale především ženy, které bývají často přehlíženy,“ uzavřel Durčák.