Držitelem nového dálkového letového rekordu se ale Fossett stal ještě před přistáním, v okamžiku, když jeho superlehký letoun Virgin Atlantic/Global Flyer přelétl mezi 17:00 a 18:00
SEČ nad letištěm Shannon na jihozápadě Irska.
Jedenašedesátiletý pilot měl podle původního plánu zavést svůj letoun na letiště v Kentu poblíž Londýna, podle agentury AP ale musel kvůli problémům s generátorem na poslední chvíli cíl letu změnit a zvolit bližší letiště v Barnemouthu na jihu Anglie.
Fossett měl potíže s únikem paliva a až do poslední chvíle nebylo jasné, zda se mu skutečně podaří rekordní let dokončit.
GlobalFlyer odstartoval na letišti v americkém státě Florida ve středu 8. února. Po startu letěl podle plánu přes Afriku a Tichý oceán zpět nad USA a pak opět přes Atlantik do Británie.
Cesta za rekordem trvala zhruba tři a půl dne. Celou dobu provázela pilota nejistota, zda se vůbec cíle podaří dosáhnout, protože krátce po startu na Floridě stroj ztratil 350 kilogramů
velmi pečlivě naplánovaného paliva. Jednu chvíli také připravilo nepříjemné chvíle Fossettovi krajně nepříznivé počasí a pilot si zahrával s myšlenkou, že bude muset použít padák.
Kromě nedostatku paliva se větší část letu potýkal i s problémy kolem klimatizace své stísněné kabiny, kde záhy teplota dosáhla 52 stupňů Celsia. Fossett musel pít mnohem víc, než stanovil program letu, a skrovné zásoby tekutin hrozily předčasným vyčerpáním, píše AP.
Sám a bez mezipřistání pokořil Fossett už řady pozoruhodných rekordů, když obletěl planetu bez mezipřistání již loni v březnu. Proti rekordu z roku 2005, při kterém uletěl za 67 hodin asi
37.000 kilometrů.
Dnešní Fossettův let je novým rekordem ve vzdálenosti, jakou kdy při non-stop letu urazilo letadlo či balon. Dick Rutan a Jeanna Yeagerová v roce 1986 v letadle Voyager uletěli 40.210
kilometrů a Brian Jones a Bertrand Piccard v roce 1999 v balonu 40.810 kilometrů.
SEČ nad letištěm Shannon na jihozápadě Irska.
Jedenašedesátiletý pilot měl podle původního plánu zavést svůj letoun na letiště v Kentu poblíž Londýna, podle agentury AP ale musel kvůli problémům s generátorem na poslední chvíli cíl letu změnit a zvolit bližší letiště v Barnemouthu na jihu Anglie.
Fossett měl potíže s únikem paliva a až do poslední chvíle nebylo jasné, zda se mu skutečně podaří rekordní let dokončit.
GlobalFlyer odstartoval na letišti v americkém státě Florida ve středu 8. února. Po startu letěl podle plánu přes Afriku a Tichý oceán zpět nad USA a pak opět přes Atlantik do Británie.
Cesta za rekordem trvala zhruba tři a půl dne. Celou dobu provázela pilota nejistota, zda se vůbec cíle podaří dosáhnout, protože krátce po startu na Floridě stroj ztratil 350 kilogramů
velmi pečlivě naplánovaného paliva. Jednu chvíli také připravilo nepříjemné chvíle Fossettovi krajně nepříznivé počasí a pilot si zahrával s myšlenkou, že bude muset použít padák.
Kromě nedostatku paliva se větší část letu potýkal i s problémy kolem klimatizace své stísněné kabiny, kde záhy teplota dosáhla 52 stupňů Celsia. Fossett musel pít mnohem víc, než stanovil program letu, a skrovné zásoby tekutin hrozily předčasným vyčerpáním, píše AP.
Sám a bez mezipřistání pokořil Fossett už řady pozoruhodných rekordů, když obletěl planetu bez mezipřistání již loni v březnu. Proti rekordu z roku 2005, při kterém uletěl za 67 hodin asi
37.000 kilometrů.
Dnešní Fossettův let je novým rekordem ve vzdálenosti, jakou kdy při non-stop letu urazilo letadlo či balon. Dick Rutan a Jeanna Yeagerová v roce 1986 v letadle Voyager uletěli 40.210
kilometrů a Brian Jones a Bertrand Piccard v roce 1999 v balonu 40.810 kilometrů.