Příznivci kampaně nový trend ukazují například na nedávné náborové kampani pro italské námořnictvo. Na plakátu byl nápis jen v angličtině říkající Be cool and join the navy (Buď v pohodě a přidej se k námořnictvu). Jak říkají, Italové by neměli používat anglická slovíčka a fráze, když pro ně existují odpovídající italské ekvivalenty.
Mladí Italové prý nemají rádi svůj jazyk, podléhají anglickým výrazům |
„Od Danteho ke Galileovi, od Leopardiho k Fellinimu, právě italským jazykem vyjadřujeme naše myšlení a kreativitu,“ napsali stoupenci kampaně na internetu. Autorkou petice nazvané Dillo in Italiano (Řekni to v italštině) je odbornice na komunikaci Annamaria Testaová. Brzy získala podporu i předního italského lingvisty Claudia Marazziniho.
„Nechceme vyhlašovat válku angličtině, ale chceme jen připomenout Italům, že v mnoha případech existují vhodná slova v italštině, která je možné použít,“ uvedl Marazzini.