Pátek 10. dubna 2020svátek má Darja 17 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Kotva se chce zaměřit na turisty z Číny. Už má i čínský název Kao-tche-wa

Obchodní dům Kotva. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Obchodní dům Kotva. | foto: wikipedie.z

PRAHA Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině. S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka.

Kotva o tom informovala v tiskové zprávě. Jméno složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa připomíná český název Kotva. Použité znaky poukazují na „výjimečnost a vysokou kvalitu“. „Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy,“ uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

„Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty,“ dodal ředitel.

Obchodní dům Kotva v roce 1992.
OD Kotva Praha.

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v loňském třetím čtvrtletí v ČR poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 procent celkové částky, kterou turisté ze států mimo EU v ČR v obchodech nechali. Podíl Rusů klesl meziročně z 31 procent na 16 procent. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.

Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15.935 Kč na 19.404 korun. Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211.000. Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil na zhruba 270.000.

Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o 50 milionů korun na zhruba 800 milionů Kč. Objekt vlastní irská společnost Markland. Vedení Prahy chce odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov 70. let. Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.

Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Domy a byty podvodníků ze společnosti J.O. Investment s. r. o. (na snímku je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Lhaní se dá naučit. Emoce se však obelhat nedají, radí kriminální psycholog

Slovenský kriminální psycholog Ondrej Kubík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Naproti vám sedí podezřelý. Říká pravdu, nebo lže? Kriminální psycholog Ondrej Kubík ví, jak u výslechu přečíst mysl...

Premium

Dojemná záchrana? Nikoliv. MF DNES odhalila síť černého byznysu se psy

Psi z množírny z útulku. V bezpečí. Fenky Rózu a Mašličku MF DNES předala do... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Líbivá záchrana psů z nevhodných podmínek je skvělý byznys. Na jeho financování se podílí česká i německá veřejnost....

Vývojářka Manufaktury: Dětskou kosmetiku je dobré používat střídmě a s rozumem
Vývojářka Manufaktury: Dětskou kosmetiku je dobré používat střídmě a s rozumem

Eva Horčíková ve svém zaměstnání uplatňuje svůj vřelý vztah k přírodě, bylinkám i zvířatům. Od roku 2009 totiž vyvíjí kosmetiku pro značku Manufaktura. Přečtěte si, co radí dodržovat při péči dětskou pokožku.