Mezi nejznámější koláže, které kolují českým internetem, patří ty od Tomáše Břínka. Ten pod přezdívkou TMBK sdílí satirické obrázky nejen na samotný koronavirus, ale i na paniku, která ovládla Čechy. Ti ve velkém skupují potraviny v obchodech.
Samozřejmě přišla řada i na populární české filmy a seriály.
Vtipné obrázky s motivy českých filmů kromě Tomáše Břínka hojně využívají i další. Mezi oblíbené scény patří i ta ze Svěrákova filmu Kulový blesk z roku 1987. Nyní důchodkyně místo sklepa hledá koronavirus.
Také cestovatel a spisovatel Ladislav Zibura přispěl koláží. V ní naráží na Yoko Ono, partnerku zpěváka skupiny Beatles Johna Lennona. Ta pocházela z Asie, konkrétně z Japonska.
V podobném smyslu reagoval i web G.cz. Ten si zase vybral Harryho Pottera.
Vtipkují nejen internetové servery, ale i světový tisk. Takto například upravil čínskou vlajku jeden dánský deník. Za tuto ilustraci žádá Čína omluvu.
Humoru neunikl ani Si Ťin-pching, čínský prezident.
Roušky, nebo bony? Podle mnohých internetových vtipálků by v dnešní době veksláci postávající před obchodními domy nabízeli místo tuzexových kupónů ochranné pomůcky.
Právě nedostatek roušek je jedním z nejčastějších témat, kterému se lidé na sociálních sítích hojně věnují. Na velkou poptávku vtipně reagovala lékárna ve Strančicích, která lidem podle Hitrádia v době nedostatku ochranných pomůcek doporučila koupi léků na uklidnění.
Chránit se lze různými způsoby. Převážně Asiaté jsou vynalézaví.
Ochrana před koronavirem může mít i jinak nepříjemné následky. Například postarší pár se během své dovolené na ostrově Tenerife, kde se virus také rozšířil, opaloval s ochrannou rouškou. Nyní musí čekat, až jim otisk masky na obličeji vybledne.
Ani prázdné obchody a davové šílenství, v němž lidé skupují potraviny, jakými jsou například těstoviny či mouka, nezůstalo bez povšimnutí sociálních sítí.
Na možnou dohru nakupování přehnaného množství zásob reaguje i facebooková událost s názvem Burza prošlého jídla, co zbylo, když koronavirus do ČR nedorazil. Organizátoři akci plánují na červen tohoto roku.
Na stejnou problematiku reagoval i „oficiální“ instagramový profil bývalého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka. V koláži promlouvá k vojákům a žádá je o pomoc se zásobami rýže.
Podle internetových vtipálků se však Češi na případnou karanténu mohou připravovat i jiným způsobem.
Pití většího množství alkoholu je zvykem, s nímž je spojeno mnoho slovanských zemí. I tento fakt se stal motivem mnoha vtipných videí i koláží na sociálních sítích.
Češi jsou kromě alkoholu v případě koronaviru spojování i s dalším tuzemským fenoménem - dopravními zácpami a kolonami.
Nečekanou obětí koronaviru je i světoznámé pivo Corona, jehož název je odvozen od sluneční koróny. Mexická značka v posledních týdnech registruje snížené prodeje. Akcie společnosti, která nápoj vyváží z Mexika do USA, od začátku týdne klesly na newyorské burze zhruba o osm procent.
Případnou první oběť z Mexika si každý představuje jinak.
Mnozí naráží i na oblíbenou hru Plague Inc. Cílem je nakazit smyšlenou nemocí co nejvíce světových oblastí. V britské hře z roku 2012 patří k tradičně obtížně ‚nakazitelným’ oblastem Grónsko a africký ostrov Madagaskar.
Hra je momentálně v Číně nedostupná.
Virus se přenáší převážně osobním kontaktem - ať už s nemocným člověkem, nebo s předmětem, jehož se dotyčný předtím dotkl. Podle instagramového profilu, který se zaměřuje na vtipné koláže, jsou introverti tím pádem v bezpečí.
Čínský Wu-chan, epicentrum nákazy, byl také jedním z prvních, koho se vtipné koláče dotkly.
Objednávání zboží z asijských e-shopů se také dostává do popředí zájmu internetových šprýmařů.