130 let
Kondom

Kondom | foto: Shutterstock

Pákistán zakázal reklamu na kondomy. Byla prý příliš sexy

Asie
  •   7:00
ISLÁMÁBÁD - Pákistánští cenzoři zakázali reklamu s obdivovanou modelkou, protože po odvysílání zavalily úřad stovky stížností, že reklama na prezervativy je až příliš peprná. Oznámila to agentura AP s odvoláním na oznámení úřadu, který má na starosti regulaci médií.

Padesátivteřinový šot ukazuje manželský pár, který puká zvědavostí, jak nikterak pozoruhodný soused přišel k tak úžasné novomanželce (její role se zhostila modelka a herečka Mathira Muhammadová osobně), která se tolik stará o blaho svého chotě. Tajemství manželského štěstí nakonec soused prozradí, když s úsměvem vytáhne balíček kondomů značky Josh, což v urdštině znamená "vzrušení".

ČTĚTE TAKÉ:

"Vneste Josh do vašeho života," radí soused, než se diváci dozvědí, že prezervativy jsou nyní dostupné i s jahodovou příchutí. Regulační úřad ale usoudil, že reklama, která by podle západních měřítek asi nikterak nevybočovala z proudu, porušuje pravidla přípustného chování.

Značka propagovaných kondomů je součástí americko-britské organizace DKT International, která se v Africe, Asii a Latinské Americe i reklamními šoty snaží prosazovat plánování rodiny a prevenci před nakažením virem HIV a nemocí AIDS. V Pákistánu, který je s přibližně 180 miliony obyvateli šestou nejlidnatější zemí světa, působí od loňského roku.

Pokud nynější tempo přírůstku obyvatel bude pokračovat, počet Pákistánců se podle DKT do roku 2050 zdvojnásobí, se všemi nepříznivými dopady na zdravotní a vzdělávací systém, protože pokulhávající ekonomika není s to zajistit práci pro miliony lidí vstupujících na pracovní trh.

Rozšíření antikoncepce však brání konzervativní normy chování v muslimské zemi, kde podle kritiků poměrů jsou krajně konzervativní verze islámu na vzestupu.

Autoři: Lidovky.cz, ČTK