Čtvrtek 6. srpna 2020svátek má Oldřiška 12 °C polojasno Předplatné LN

Diskuse k článku: Piloti a řidiči s Rh minus jsou rizikoví

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 10
  • Poslední: 28.5.2009 18:23
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
28.5.2009 18:11

Onemocnění toxoplazmózou má dvě fáze.

"Onemocnění toxoplazmózou má dvě fáze. Akutní, při které rychle rostoucí tachyzoity infikují široké spektrum tkání. Poté nastává latentní stádium během něhož pomalu se replikující bradyzoity tvoří cysty ve svalech a mozku. Není proto překvapením, že onemocnění je spojeno se změnou chování. Myš má například zpožděné reakce a navíc se svého predátora (kočky) přestává bát, snadno se nechá chytit....Neurologové se domnívají, že toxoplasmu je možné obvinit z nekalé úlohy u Parkinsona, Tourettova syndromu a dokonce i z pouhých poruch našeho soustředění...Tým vědců z fakulty biologických věd z Leeds(u) tvrdí, že parazit Toxoplasma gondii hraje roli při vzniku poruch spojených s produkcí dopaminu - chemikálie zajišťující přenos informací v mozku a které vděčíme za pohyb i naše chování. "

http://www.osel.cz/index.php?clanek=4285

28.5.2009 18:23

Re: Onemocnění toxoplazmózou má dvě fáze.

Úpřímně jsem se divil, když včera v TV říkali, jak strašné procento lidí to má (že by se tím vysvětlovaly i preference některých stran? Že by parazit v těle vedl k podpoře parazitismu?).

A ještě víc jsem se divil, že se s tím prakticky nic nedělá (snad kromě těhotných žen). Mít v těle parazity prostě vždy bude riziko, i když třeba současná věda s tímto konkretním není přesně schopná spojit konkrétní následky.

28.5.2009 14:42

D Ů V O D

O další důvod více povolit řidičům s:

- RH+

- Dobrým zdravotním stavem

- Řidičskými zkušenostmi

- Kvalitním moderním autem s dobrými jízdními vlastnostmi, brzdami, ESP, ...                                      VYŠŠÍ MAX. RYCHLOST

28.5.2009 14:44

Re: D Ů V O D

A naopak u řidičů s problematickým zdr.stavem (špatný zrak, pomelé reakce, ...), malým nájezdem/zkušenostmi, starým a/nebo nekvalitním vozem, neschopností reagovat (symptom: na zelenou se rozjedou s velkým spožděním, řadící páku hledají až když ten před nimi ujede 200m a nemohou najít spojku) , neznalostí předpisů (na dálnici a silnici pro motorová vozidla je jezdí VŽDY VPRAVO!!, pokud se zrovna nepředjíždí), zvážit, jestli vůbec mají mít řidičák a pokud ano, tak s jakými omezeními.

28.5.2009 15:28

Re: D Ů V O D

To je naprosto zcestný názor. Vzpomeň si na něj až ti bude řekněme něco přes šedesát a budeš se bát aby tě nesestřelilo nějaké sebejisté hovado, co má pocit, že má dokonalé reakce, schopnosti a auto, a že mu všichni pomalejší musí zcesty. Chtělo by to trochu ohleduplnosti.

28.5.2009 15:35

Re: D Ů V O D

presne tak, silnice neni jen pro supermany, ale pro vsechny...

28.5.2009 16:21

Re: D Ů V O D

Jasně. A zavedl bych to i v letecké dopravě. Právo stát se pilotem by měl mít každý. A létat by mohly i 30 let staré zrezlé stroje.

28.5.2009 17:22

Re: D Ů V O D

A co jako bys zavedl v letecké dopravě? Vyšší povolenou maximální rychlost? To se budeš muset domluvit s konstruktéry. :-) Jsi mimo mísu. Co do toho taháš letce a stáří letadel? Všechny příspěvky se doposud týkaly řidičů.

28.5.2009 18:12

Re: D Ů V O D

Ne, já jsem napsal, že řidič, který je zdravotně v pořádku (zrak, reakce, ...), má dost zkušeností (najede třeba aspoň 20tKm ročně, papíry má aspoň 10 let) a má kvalitní auto v dobrém stavu (konstruované třeba na 250kmh dle techničáku, s kvalitním podvozkem, brzdami, gumami, stabilizací) by mohl mít povolenu vyšší rychlost (třeba často diskutovaných 160kmh na dálnici), než poloslepý, pomalureagující víkendový chalupář v rezivějícím nebrzdícím žiguliku.

Prostě jen tvrdím, že ten první je při 160ti menším rizikem, než ten druhý ve 130ti.

Na to mi v této diskusi bylo odpovězeno, že jsem zlý a diskriminuji majitele žigulíků se šedým zákalem. Tak jsem opáčil, že bychom i v letecké dopravě mohli nechat létat stará reznoucí letadla a za knipl můžeme posadit lidi s minimem zkušeností a zdravotními problémy. Co je na tom srovnání špatné?

28.5.2009 18:19

Re: D Ů V O D

Silnice jsou pro všechny? Třeba i pro lidi v podnapilém stavu? Nebo pro nevidomé? Nebo i pro lidi s IQ pod X (a kolik je to X a kdo ho stanovuje?)?

Nebo to už ne? Například mírně podnapilý člověk je vždy větším rizikem, než střízlivý? Čili i zkušený řidič, který nedělá po troše alkoholu frajeřiny (jako teenager jedoucí z diskotéky), má auto, které dobře drží stopu, brzdí i svíti. Je tento člověk určitě (po 1-2 sklence červeného k večeři) vždy větším rizikem, než špatně vidící i reagující penzista v autě, které nemá ani ABS, natož ESP, na kolech má zkamenělé pětileté Matadorky (ale hloubka dezénu je OK, protože najede 1500km/rok), zadní světla jsou vidět tak z metru, přední dohlédnou jen k nejbližšímu patníku.

Připomínám, že před jízdou NIKDY nepiju, toto je jen příklad.

Tajemství zlatých adres. Pražská vila za půl miliardy je na prodej

Vila Na Zátorce 13 (Praha, 26. července 2020) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Mohutná, ale v rámci okolní zástavby celkem nenápadná cihlová stavba v srdci diplomatické čtvrti pražské Bubenče je...

Kůže je zrcadlem vnitřních chorob, říká lékař. Jaké nemoci může ukázat?

Petr Arenberger, kožní lékař a ředitel Fakultní nemocnice Královské Vinohrady | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vyrážka s pupínky, puchýřky i problémová pigmentová znaménka dokážou pěkně znepříjemnit život, ale mohou být také...

Jak se dělá byznys za miliardy. Agent Paska o přestupu Součka i dalších

Pavel Paska | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jak se zrodil rekordní přestup záložníka Součka do Anglie? Kam asi tak půjde střelec Schick? Co očekává od zázračného...