Sobota 15. srpna 2020svátek má Hana 16 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN

Diskuse k článku: Piloti a řidiči s Rh minus jsou rizikoví

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 10
  • Poslední: 28.5.2009 18:23
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
28.5.2009 18:11

Onemocnění toxoplazmózou má dvě fáze.

"Onemocnění toxoplazmózou má dvě fáze. Akutní, při které rychle rostoucí tachyzoity infikují široké spektrum tkání. Poté nastává latentní stádium během něhož pomalu se replikující bradyzoity tvoří cysty ve svalech a mozku. Není proto překvapením, že onemocnění je spojeno se změnou chování. Myš má například zpožděné reakce a navíc se svého predátora (kočky) přestává bát, snadno se nechá chytit....Neurologové se domnívají, že toxoplasmu je možné obvinit z nekalé úlohy u Parkinsona, Tourettova syndromu a dokonce i z pouhých poruch našeho soustředění...Tým vědců z fakulty biologických věd z Leeds(u) tvrdí, že parazit Toxoplasma gondii hraje roli při vzniku poruch spojených s produkcí dopaminu - chemikálie zajišťující přenos informací v mozku a které vděčíme za pohyb i naše chování. "

http://www.osel.cz/index.php?clanek=4285

28.5.2009 18:23

Re: Onemocnění toxoplazmózou má dvě fáze.

Úpřímně jsem se divil, když včera v TV říkali, jak strašné procento lidí to má (že by se tím vysvětlovaly i preference některých stran? Že by parazit v těle vedl k podpoře parazitismu?).

A ještě víc jsem se divil, že se s tím prakticky nic nedělá (snad kromě těhotných žen). Mít v těle parazity prostě vždy bude riziko, i když třeba současná věda s tímto konkretním není přesně schopná spojit konkrétní následky.

28.5.2009 14:42

D Ů V O D

O další důvod více povolit řidičům s:

- RH+

- Dobrým zdravotním stavem

- Řidičskými zkušenostmi

- Kvalitním moderním autem s dobrými jízdními vlastnostmi, brzdami, ESP, ...                                      VYŠŠÍ MAX. RYCHLOST

28.5.2009 14:44

Re: D Ů V O D

A naopak u řidičů s problematickým zdr.stavem (špatný zrak, pomelé reakce, ...), malým nájezdem/zkušenostmi, starým a/nebo nekvalitním vozem, neschopností reagovat (symptom: na zelenou se rozjedou s velkým spožděním, řadící páku hledají až když ten před nimi ujede 200m a nemohou najít spojku) , neznalostí předpisů (na dálnici a silnici pro motorová vozidla je jezdí VŽDY VPRAVO!!, pokud se zrovna nepředjíždí), zvážit, jestli vůbec mají mít řidičák a pokud ano, tak s jakými omezeními.

28.5.2009 15:28

Re: D Ů V O D

To je naprosto zcestný názor. Vzpomeň si na něj až ti bude řekněme něco přes šedesát a budeš se bát aby tě nesestřelilo nějaké sebejisté hovado, co má pocit, že má dokonalé reakce, schopnosti a auto, a že mu všichni pomalejší musí zcesty. Chtělo by to trochu ohleduplnosti.

28.5.2009 15:35

Re: D Ů V O D

presne tak, silnice neni jen pro supermany, ale pro vsechny...

28.5.2009 16:21

Re: D Ů V O D

Jasně. A zavedl bych to i v letecké dopravě. Právo stát se pilotem by měl mít každý. A létat by mohly i 30 let staré zrezlé stroje.

28.5.2009 17:22

Re: D Ů V O D

A co jako bys zavedl v letecké dopravě? Vyšší povolenou maximální rychlost? To se budeš muset domluvit s konstruktéry. :-) Jsi mimo mísu. Co do toho taháš letce a stáří letadel? Všechny příspěvky se doposud týkaly řidičů.

28.5.2009 18:12

Re: D Ů V O D

Ne, já jsem napsal, že řidič, který je zdravotně v pořádku (zrak, reakce, ...), má dost zkušeností (najede třeba aspoň 20tKm ročně, papíry má aspoň 10 let) a má kvalitní auto v dobrém stavu (konstruované třeba na 250kmh dle techničáku, s kvalitním podvozkem, brzdami, gumami, stabilizací) by mohl mít povolenu vyšší rychlost (třeba často diskutovaných 160kmh na dálnici), než poloslepý, pomalureagující víkendový chalupář v rezivějícím nebrzdícím žiguliku.

Prostě jen tvrdím, že ten první je při 160ti menším rizikem, než ten druhý ve 130ti.

Na to mi v této diskusi bylo odpovězeno, že jsem zlý a diskriminuji majitele žigulíků se šedým zákalem. Tak jsem opáčil, že bychom i v letecké dopravě mohli nechat létat stará reznoucí letadla a za knipl můžeme posadit lidi s minimem zkušeností a zdravotními problémy. Co je na tom srovnání špatné?

28.5.2009 18:19

Re: D Ů V O D

Silnice jsou pro všechny? Třeba i pro lidi v podnapilém stavu? Nebo pro nevidomé? Nebo i pro lidi s IQ pod X (a kolik je to X a kdo ho stanovuje?)?

Nebo to už ne? Například mírně podnapilý člověk je vždy větším rizikem, než střízlivý? Čili i zkušený řidič, který nedělá po troše alkoholu frajeřiny (jako teenager jedoucí z diskotéky), má auto, které dobře drží stopu, brzdí i svíti. Je tento člověk určitě (po 1-2 sklence červeného k večeři) vždy větším rizikem, než špatně vidící i reagující penzista v autě, které nemá ani ABS, natož ESP, na kolech má zkamenělé pětileté Matadorky (ale hloubka dezénu je OK, protože najede 1500km/rok), zadní světla jsou vidět tak z metru, přední dohlédnou jen k nejbližšímu patníku.

Připomínám, že před jízdou NIKDY nepiju, toto je jen příklad.

Pastrňák i Kvitová. Sportovní hvězdy skupují v Praze luxusní nemovitosti

David Pastrňák | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Rezidence na Smíchově, byty v Karlíně nebo na Vinohradech. To je jen malý výčet nemovitostí, které vlastní české...

Doba prsatá. Odhalená ňadra jako důkaz měnícího se světa kolem nás

Na ženská ňadra je možné nahlížet z mnoha úhlů pohledu, biologického,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Až se teď v létě vydáte k vodě, rozhlédněte se kolem sebe. Jedním z dokladů změn světa kolem nás jsou proměny vzhledu...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...