Pondělí 25. května 2020svátek má Viola 13 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Relax > Zajímavosti

Sex ve městě jde na dračku

Hrdinky filmu jsou ikonami módního průmyslu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Hrdinky filmu jsou ikonami módního průmyslu. | foto: ČTK

NEW YORK Nelze se divit tomu, že módní značky soupeří o to, aby se objevily v celovečerním filmu Sex ve městě. Poté, co paparazzi vyfotili Sarah Jessiku Parkerovou v sandálech od Diora během natáčení, byly tyto střevíce za několik dnů vyprodány.

Taška ve tvaru Eiffelovy věže posázená kameny značky Swarovski je zase jedním z bestsellerů na stránkách hollywoodské stylistky Patricie Fieldové. Film rozpoutal módní šílenství ještě před tím, než byl nasazen do kin – jeho premiéra je naplánovaná až na léto příštího roku.

Nejprestižnější módní značky a návrháři z celého světa strávili několik měsíců tím, aby si vyjednali co nejlepší prezentaci svých výrobků v tomto filmu. Snímek totiž vychází z populárního televizního seriálu, kde se odívání čtveřice hrdinek stalo jakousi módní biblí současnosti. Jak uvedl britský list Daily Mail, produkce filmu zaplatila na pojistném kvůli vypůjčeným šperkům a oděvům více než 20 milionů dolarů (na 370 milionů korun). Bezpečnostní opatření byla proti obvyklým filmovým produkcím čtyřnásobná – a to nikoli kvůli hvězdám, které ve filmu účinkují, ale kvůli luxusním modelům, které nosí.

Je to vlastně obchod výhodný pro obě strany. Díky střevícům od Manola Blahnika vypadá jedna z hlavních hrdinek Carrie skvěle, což zase zviditelňuje tuto luxusní obuv. Sarah Jessica Parkerová, která Carrie hraje, musela už od srpna chodit na zkoušky ke krejčím. Ve filmu totiž vystřídá 80 různých kostýmů. Jeden ze zasvěcených členů štábu říká: „Pokud někdo z týmu hlavní kostymérky filmu Patricie Fieldové zavolá, že potřebuje něco půjčit, tak, věřte nebo ne, skáče každý radostí. Je to jako výhra v loterii.“ Agentury, které se starají o strategii módních značek, jsou u příprav natáčení od samého počátku. Dostávají kopie scénářů, aby mohly posoudit, kde by našly příhodné místo pro svou prezentaci, a za svou propagaci filmovým studiím platí. „V současnosti je velmi důležité, aby filmy měly takové partnery. Natočit film je velmi nákladné, ale i propagace hodně stojí,“ říká Lori Saleová, která stojí v čele hollywoodské agentury ICM.

Zatímco u některých značek, jako jsou Marni či Yves Saint Laurent, je nabíledni, že patří k módní ikoně Carrie Bradshawové, je zde volné místo i pro další značky. Filmová produkce například souhlasila s tím, aby Carrie vyměnila oblíbený koktejl Cosmopolitan za campari, když dostala nabídku 500 tisíc dolarů. Takzvanému product placementu ve filmu se zkrátka daří. „Když se na film díváte, můžete si představovat, že jste jednou z postav i s jejím životním stylem. A reklama s tím počítá,“ říká Stephen Cheliotis, prezident Superbrands Councils. Producenti si jsou již teď jistí, že film bude hit.


,
Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

TESTOVÁNÍ: Vyzkoušejte s námi 3 druhy bezlepkového pečiva Vitacelia
TESTOVÁNÍ: Vyzkoušejte s námi 3 druhy bezlepkového pečiva Vitacelia

Připravili jsme si pro vás tři druhy bezlepkového pečiva (slané i sladké), o které se můžete přihlásit v novém testování. Od každého máme celých čtyřicet kusů.