O rostoucí popularitě zvířecích "lásek přes internet" v Indii píše agentura Reuters.
"Mnoho psích majitelů chce, aby jejich psi měli psí přátele, se kterými si mohou hrát a bavit se po svém," říká autorka jedné z mnoha internetových psích seznamek Gítika Nigamová. Internetovou seznamku Puppy Love spustila před dvěma lety, nyní má 6500 registrovaných uživatelů.
Chov domácích zvířat pro vlastní potěchu se v Indii rozmohl v posledních letech díky rostoucí životní úrovni středních a vyšších vrstev.
Lidé hledají nejlepší partnery pro své ušlechtilé mazlíky i pro psí tuláky, které si někdo osvojil. Psí seznamka funguje podobně jako její lidská předloha: majitelé pro své osamělé zvířecí miláčky vytvářejí internetové účty s fotkami nebo blogy a s vhodnými partnery domlouvají schůzky.
"Lidé jsou velmi šťastní, že někdo tento nápad zrealizoval," řekla čerstvá majitelka bombajské zvířecí seznamky Mekhala Loboová, pro kterou je internetové zvířecí seznamování obchodní příležitostí. "Věřte mi, najít správného partnera je v psím světě skoro nemožné," řekla.
Obzvlášť těžké to je pro psí kluky, kterých je v seznamkách zaregistrovaných nepoměrně více než psích slečen. Rodiny totiž chovají častěji psy než feny, po kterých je tak vždy vysoká poptávka, řekla Nigamová.
V Indii, která měla v roce 2006 asi 1,1 miliardy obyvatel, žije většina lidí za jeden až dva dolary na den. Vlastní zvíře pro ně nepřichází v úvahu. Osud pouličních psů tak bývá různý. V lepším případě žijí v psích útulcích nebo vedou potulný život ve smečkách v prázdných železničních vagonech.