Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Železničářům u Blanska ujel rychlík, 300 metrů couval bez dozoru

Bezmála 300 metrů jel po trati bez jakékoli kontroly mezinárodní rychlík Jan Jesenius. Spoj směřující z Budapešti do Hamburgu železničářům ujel krátce před polednem v Rájci-Jestřebí na Blanensku. Podle Radky Pistoriusové z Českých drah nebyli v době nehody uvnitř cestující.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Honza z Domazlic

28. 6. 2009 21:36
Ze by zase ten Jiho-Cesky Svejkovismus?

Reditel Ceskych Drah dostava plat 400 tisic korun za mesic a jeho namestkove maji 200 tisic za mesic -a mezitim se jim tak sam od sebe rozjede v Cesku z kopce prazdny mezinarodni vlak. Ze by zase v tom byl ten Cesky Svejkovismus, a to kde neni ted na drahach dost kvalifikovaneho personalu hlidat a opatrovat trat a zajistit prazdne vlaky a kde ted bude na CD reditelstvi svadet vinu na jeden druheho?.

0 0
možnosti

Ing. Jiří Maňoušek

28. 6. 2009 21:04
ČTK kecá aneb jak to bylo doopravdy

Mezi Blanskem a Rájcí jezdím skoro denně. Tak tomu bylo i včera. Přijel jsem do Rájce osobákem v 11.37, hodili nás na 1. kolej, na 3. koleji stála souprava vlaku o málo mezinárodnějšího než je EC Jan Jesenius, tedy EC František Křižík z Bratislavy do Prahy. Tento vlak obvykle projíždí přes Rájec pár minut po 11 hod. Lokomotiva měla stažené sběrače, cestující asi pobral rychlík Punkva jedoucí asi o 10 minut později. Výpravčí o tom musel vědět, když ten vlak mimořádně zastavil a organizoval přestup. Usedl jsem do blízké provozovny s výhledem. Vedle porouchané lokomotivy stála dieslová lokomotiva, kolem poledne nastartovala a poodjela kousek směrem Skalice. Zhruba ve stejnou chvíli se pomalu rozjela souprava EC F. K. směrem k Brnu. I opustil jsem osvěžovnu a šel se podívat, co blbnou. Diesel stál na odstavné koleji, EC na jižním zhlaví přejížděla na 2. kolej. Musím podotknout, že mezi Blanskem a Rájcí se jezdilo jen po jedné koleji, takže rájecký výpravčí musel vědět, co se děje a přesměroval samovolně jedoucí soupravu bokem. Teprve potom projel víc mezinárodní vlak EC Jan Jesenius z Budapešti a po krátké zastávce pokračoval ve své pouti do Hamburku. Měl jet už kolem 10 hod, takže 2 hodiny zpoždění... Vrátil jsem se k rozpitému pivu a čekal na další dění. Tu a tam se někdo přišel občerstvit a zanadávat si, že informovanost cestujících je skoro nulová. Padaly i zvěsti o vykolejených vagónech. Až kolem 15 hod se začalo znovu jezdit.

O brzdových systémech toho moc nevím, možná startující diesel svými vibracemi něco uvolnil (?), sklon kolejí není 3,5 %, to má možná zubačka z Tanvaldu do Harracova, ale 3,5 promile.

A ať to vezmu z jedné vody. Irituje mě, že skoro měsíc po volbách do EP mě vyzývá žloutková strana, ať jdu volit a k tomu se na mě šklebí kandidáti KSČM. Pane Žaludo, zaslužte si své peníze!

0 0
možnosti

Luděk

29. 6. 2009 19:06
Re: ČTK kecá aneb jak to bylo doopravdy

Vida, jak zajímavé může být posezení v nádražní restauraci...Člověku by to pivo mohlo při sledování "cvrkotu" taky přestat chutnat.

0 0
možnosti

Milan

28. 6. 2009 9:51
Normální

jev, jak píšu na stránkách zabývajícími se přejezdy a haváriemi na nich. Na stránkách je i hodně videí ohledně drah a jejich "neomylnosti".

http://www.slahovystranky.chytrak.cz

0 0
možnosti

lutic

28. 6. 2009 6:59
zazpívejme si-"na železnici,dějí se věci.."

Jinak vlakem dojíždím do práce rád a jen tak mimochodem,kdo se v práci nikdy nespletl? Mohu konstatovat,že když jsem kdysi dělal na vysokém napětí,dal jsem si setsakra pozor se splést,dnes už mám práci,kde se dají chyby napravit a lidské životy neohrožují..

Problémem je,že tam,kde jde o  život by si dotyčný měl dát pozor,

to není jako přenášet papíry..Ale zase na sebe dotyčný může být pyšný.

Piloti Air France se též spletli jenom jednou.  

0 0
možnosti

Sewverin

28. 6. 2009 12:49
Re: zazpívejme si-"na železnici,dějí se věci.."

O tom, ze se piloti Air France spletli, a nebo jestli se vubec spletli, nevime zhola nic...

0 0
možnosti

V

28. 6. 2009 5:23
ujety vlak 'necouva'

co je to za blblost, 'couvani' predpoklada pohyb pod kontrolou strojvudce, tohle byl proste ujety vlak a jestli jel popredu nebo pozadu je snad uplne jedno. Dokonce ujel snad bez pohonu, jen setrvacnosti.

0 0
možnosti

buml

28. 6. 2009 8:52
Re: ujety vlak 'necouva'

a muzete mi vysvetlit, jak se mohl setrvacnosti rozjet???

0 0
možnosti

Pepa Polivka-Filozof

27. 6. 2009 23:39
Ze by zase Cesky Svejkovosmus?

Reditel Ceskych drah dostava plat 400 tisic korun za mesic a jeho namestkove maji 200 tisic za mesic -a mezitim se jim tak sam od sebe rozjede v Cesku z kopce prazdny mezinarodni vlak. Ze by zase v tom byl ten Cesky Svejkovismus, kde neni ted na drahach dost kvalifikovaneho personalu a kde bude kazdy svadet vinu na kazdeho jineho?.

0 0
možnosti

guymontag

27. 6. 2009 22:59
3,5 procenta měl asi redaktor

A že to od sebe opisují,nebo je autor stejný,inu Mafra

0 0
možnosti

Pavel

27. 6. 2009 23:02
Re: 3,5 procenta měl asi redaktor

Na takovým kopci by to chytali až za Břeclaví :-) Nevšiml jsem si, že by na koridoru byla zubačka :-)

0 0
možnosti

Ada

27. 6. 2009 21:44
Auta stála, vlak jel...

využívejte železnice, couvá skvěle...

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

27. 6. 2009 20:55
35 promile?

0 0
možnosti

JK

27. 6. 2009 21:20
Re: 35 promile?

Ano, dnes opravdu muze delat redaktora kazdy blbec bez spetky selskeho rozumu.

0 0
možnosti

sXl

27. 6. 2009 20:40
Neujel -stávkovali

a ten rychlík to nevěděl!!!!!

0 0
možnosti