Že se omylem ocitly na výsostném území mužů, však čtveřice mladých žen netušila. Poloostrov Athos je v rámci Řecka považován za samosprávný mnišský stát. Na jeho území je 20 pravoslavných klášterů, v nichž se muži věnují studiu bez hrozby, že by jejich náboženské rozjímání narušila přítomnost opačného pohlaví. Řecká vláda toto jejich privilegium toleruje, a dokonce už dvakrát odmítla nařízení Evropského parlamentu, který se snaží diskriminační pravidlo zrušit.
Proto když překvapení mniši spatřili čtveřici žen na pláži, ihned zalarmovali řeckou policii. Ta nelegální migrantky zadržela a informovala je o tom, kde se vlastně nacházejí. Podle řeckých zákonů jim hrozil trest až dva roky vězení. „Vysvětlily nám i mnichům, že o existenci mužského státu vůbec netušily,“ sdělil nejmenovaný policejní důstojník. Podle něj jim pak mnichy „bylo odpuštěno“.
Svérázný poloostrov v současnosti obývá přes dva tisíce mnichů. Většina klášterů byla postavena již v 11. století a slavný zákaz vstupu žen vydal byzantský císař Konstantin IX. Monomachs v roce 1045. Přestože se často předpokládá, že důvodem nařízení byla snaha zamezit pokušení, sami mniši zákaz interpretují jinak. Ženy by údajně vnášely do klášterů „jinou společenskou dynamiku“ a ta by pak zpomalovala cestu mnichů k duchovnímu osvícení.
Proto když překvapení mniši spatřili čtveřici žen na pláži, ihned zalarmovali řeckou policii. Ta nelegální migrantky zadržela a informovala je o tom, kde se vlastně nacházejí. Podle řeckých zákonů jim hrozil trest až dva roky vězení. „Vysvětlily nám i mnichům, že o existenci mužského státu vůbec netušily,“ sdělil nejmenovaný policejní důstojník. Podle něj jim pak mnichy „bylo odpuštěno“.
Svérázný poloostrov v současnosti obývá přes dva tisíce mnichů. Většina klášterů byla postavena již v 11. století a slavný zákaz vstupu žen vydal byzantský císař Konstantin IX. Monomachs v roce 1045. Přestože se často předpokládá, že důvodem nařízení byla snaha zamezit pokušení, sami mniši zákaz interpretují jinak. Ženy by údajně vnášely do klášterů „jinou společenskou dynamiku“ a ta by pak zpomalovala cestu mnichů k duchovnímu osvícení.