Sobota 25. března 2023, svátek má Marián
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Magazín

Česká návrhářka s ateliérem v Pařížské. Stejně jako večerní šaty miluju hedvábná pyžama, říká Kubíčková

Návrhářka Zuzana Kubíčková | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Premium Rozhovor
Na adrese Pařížská 16 na člověka dýchnou staré časy, kdy si ženy nechávaly šít oděvy na míru v království zvaném módní salon. Dveře do toho svého mi otevírá Zuzana Kubíčková, přední česká návrhářka, jíž je v patách drobná fenka šeltie jménem Deli. Do studia o rozloze více než dvě stě metrů čtverečních se tým úspěšné oděvní designérky nastěhoval teprve nedávno.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet první měsíc za 1 Kč

V saloncích visí oděvy z poslední kolekce Couture a v místnosti s šicími stroji panuje čilý ruch. Zuzana sedí na velkém fialovém sofa v šatech ze své kolekce, přes které si natáhla ladící zelenou mikinu, a s překvapivou skromností vypráví o silných kořenech, které ji poutají k rodnému Zlínu. Prozradila, co jejímu týmu pomohlo v době pandemie, kdy zákaznice řešily jiné starosti než velkou večerní, a proč se nerada plácá po ramenou.

Lidovky.cz: Svou práci spíš než jako módní značku označujete za módní ateliér a pravidelně vyzdvihujete práci svých kolegyň, které šaty šijí. Takový přístup jste měla vždycky?
Módní branže může být pro někoho opředená tajemstvím, takže když mluvím o své práci, snažím se ji definovat co nejpřesněji, aby si lidi představili, jak fungujeme. Také jsem přesvědčená, že já jsem sice tvůrce, hlava všeho, ale kolektiv, se kterým pracuji, je stejně tak důležitý.

Společným jmenovatelem a kritériem střihů linie Pop je klasická silueta a lichotivost ženské postavě, pojatá dle současných potřeb a autorčiny představy ideálního dámského šatníku.

Lidovky.cz: Setkala jsem se ale i s tvůrci, kteří neradi ukazují zákulisí výroby nebo neradi mluví o lidech, kteří jejich návrhy skutečně šijí.
Každý má samozřejmě jinou filozofii. Já jsem ale už od začátku věděla, jakmile jsem skončila školu, že chci pracovat tímto způsobem – mít ateliér, kam budou zákaznice chodit a budou mít osobní servis, což je úplně jiný zážitek, než když zajdete do butiku, kde vidíte věci hotové a můžete si je rovnou odnést. U nás tvoříme přímo pro konkrétní osobu. Za ta léta jsem zjistila, že pro klientky je zajímavé, když vidí, z jakého prostředí oděv pochází, kdo ho šije. Je to sice trochu zdlouhavější než nákup v butiku, ale je to výjimečný zážitek.

Tento text je součástí prémiového obsahu pro předplatitele

Dočtěte článek až do konce

Jako člen navíc:

  • Máte k dispozici více jak 30 000 prémiových textů na Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Získáte přístup ke všem našim novinám a časopisům online a zdarma
  • Přednostně pořídíte vstupenky na koncerty v síti Ticketportal a mnohem více
Máte už aktivní předplatné? Přihlásit se

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat