Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ruský ministr nařídil vyvinout pozemní střely v nejkratší době. Reaguje tak na kroky USA

Rusko musí během dvou let vyvinout pozemní verzi námořních střel s plochou dráhou letu Kalibr a novou pozemní verzi nadzvukové rakety, aby odpovědělo Spojeným státům na odstoupení od smlouvy o likvidaci raket středního a krátkého doletu z roku 1987. Nařídil to v úterý ruský ministr obrany Sergej Šojgu. Kalibry již použily ruské lodě plovoucí ve Středozemním a Kaspickém moři k ostřelování cílů v Sýrii.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

6. 2. 2019 20:10

Takže je to tak, jak jsem psal - budou se upravovat pozemní "puskatěli", aby mohly vypouštět Kalibry.

0 0
možnosti

5. 2. 2019 18:30

Ta smlouva, už dávno ztratila svůj původní smysl. Jednak tím, že se rozrostl počet zemí, které tuto smlouvu nikdy nepodepsali a pak i tím, že stejně je možné zasáhnout jakékoli území jakoukoli jinou raketou. Další problém je, kontrola, respektive její omezené možnosti. A když rusáci řeknou, že oni nenapadli vojensky Krym, že nejsou na východě Ukrajiny, plus desítky dalších lží, těžko jim věřit ve všem dalším. Důvěra, to je to, co tu absolutně není, ale bez ni to nemůže nikdy fungovat. V tomto Američanům naprosto rozumím. Až se jednou stane, že rusáci přestanou lhát, můžeme začít budovat vzájemnou důvěru, momentálně je to nereálné, když dle Putina, je lež strategickým nástrojem.

0 0
možnosti

J. Páník

5. 2. 2019 17:00

Souhlas lepšolidí je podivný. Jedná se rakety které mohou zabíjet naše děti. Mohou vést k omezené jaderné šílenosti v Evropě.

0 0
možnosti

5. 2. 2019 16:27

Není těžké pochopit, proč Američani smlouvy vypověděli. Bez účasti Číny je pro ně jen brzdou. Ovšem to, že vše hodili na Rusko je zoufalá trapnost. Smlouva neomezuje stejné rakety umístěné na lodích. Je to proto, že v roce 1987 nebylo jednoduché je z lodí a ponorek odpalovat. Dnes je rozdíl spíš jen formální. Američani si rozvázali ruce a doufají, že získají lepší vyjednávací pozici a donutí Čínu i Rusko podepsat nové smlouvy. Ovšem podle mě se mýlí.

0 0
možnosti

J. Křivan

6. 2. 2019 22:56

Pane Hájku vlastně jen souhlas. Psal jsem něco podobného.

0 0
možnosti

5. 2. 2019 14:51

Střela 9M729pro Iskandery je podle ruských zdrojů varianta starší 9M728, je vybavená lepším naváděcím zařízením a nese o něco těžší hlavici. Je o něco delší než 9M728, je přesnější (CEP 12 m), tudíž nemusí nést jadernou hlavici, na většinu bodových cílů stačí klasické hlavice a na plošné cíle hlavice se submunicí.

Protože 9M729 má stejný pohonný agregát včetně nádrže, má kratší dolet (480 km) oproti 9M728 (490 km).

0 0
možnosti

J. Moravec 996

5. 2. 2019 16:14

Staci pridelat vetsi nadrz a je to. Pro splneni INF tam montuji malou nadrz a ve skladu maji velkou, ktera se da behem par hodin vymenit.

0 0
možnosti

5. 2. 2019 14:13

Přeměna Kaliberů na pozemní nebude vyžadovat skoro nic - v podstatě se raketa upravovat nemusí, úpravu nejspíš bude vyžadovat přepravní kontejner a "puskatěľ", tedy pro amerofily "launcher" (česky je to "odpalovací zařízení", což mi přijde ukecané).

Smlouva je mrtvá a od počátku byla špatná, protože nezahrnovala lodní a letecké střely. Ale Američanům se líbila, protože SSSR měl zhruba třikrát více pozemních střel než USA - a USA to doháněly raketami voda-země a vzduch-země. Čili SSSR musel zničit výtazně víc raket, než USA. Gorbymu to dodneška vytýkají.

Jenže SSSR a posléze Rusko vyvinulo vlastní lodní a letecké střely - tak se najednou Američanům zdá smlouva nevýhodná a vypovídají ji.

Rusům to zjevně nijak zvlášť nevadí.

0 0
možnosti

J. Křivan

5. 2. 2019 14:24

Jenom zopakuji.

Ta smlouva vznikla hodně dávno a v té době byly na světě jen dva velcí hráči SSSR a USA. Takže ač s výhradami musím dát Američanům za pravdu. Takovou smlouvu by měly podepsat všechny země které vlastní jaderné zbraně, nebo je mají na svém území. Namátkou Čína, Pakistán, Indie, Izrael, Francie, Velká Británie, ale i Německo, Turecko. Tohle ale nedá nikdo do kupi.

0 0
možnosti

5. 2. 2019 13:52

to je ale náhodička, my už to máme vlastně deset let hotový :-) Ale nevěděli sme to!

0 0
možnosti

J. Lepka

5. 2. 2019 13:38

Může mi někdo prozradit, jaký je rozdíl mezi "námořní" verzí a "suchozemskou" verzí stejné rakety???

0 0
možnosti

5. 2. 2019 14:16

Může - "námořní" verze se odpaluje z hladinových plavidel a ponorek, "suchozemská" verze s pozemních stanovišť.

Americké Tomahawky se dají odpalovat z obého (i z letadel) - jenže zatím je ze země neodpalovali.

Teď budou.

0 0
možnosti

J. Moravec 996

5. 2. 2019 13:12

Russaci ji uz davno maji. Staci to jen priznat.

0 0
možnosti

5. 2. 2019 13:01

Jsem rád že rusáci udržují díky svým zbraním svět v "rovnováze". Tzn. Kim, Putin, Venezuelský autobusák, Asad vs zbytek světa. :-)))))

0 0
možnosti

J. Křivan

5. 2. 2019 14:33

+ Čína, Indie, Pakistán. Vlastně celý BRICs.

0 0
možnosti