Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Růst platů ukrajuje peníze na léčbu. ‚Je to průšvih,‘ říká šéf motolské nemocnice

Odborníky je třeba náležitě zaplatit, zvlášť pokud je náplní jejich práce zachraňovat lidské životy. Například plat plně kvalifikovaného lékaře i s odslouženými službami se dnes ve státní nemocnici může blížit k částce sto tisíc korun měsíčně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O. Prokop

6. 5. 2019 13:07

No soudruh bývalý ministr, JUDr., patrně neví, že čeho je málo, tak toho cena stoupá. On do Motola vždy peníze sežene( financují ho pojišťovny a když tak i ministerstvo zdravotnictví). Ale co ty personálně zdevastované okresné nemocnice? Tam už ani 100 tis měsíčně nepomůže. Za peníze na Fabii dostává český pacient Octavii a často se mu to nelíbí a chce Superba. Pokud růst platů v personálně zdevastovaném českém zdravotnictví ukrajuje peníze na léčbu, tak ať se zvýší spoluúčast,. která je nejnižší ze všech zemí EU ( 14%- jenom na léky)

0 0
možnosti

Š. Apolen

6. 5. 2019 1:01

Všechno, co udělají ANO bude líp, je průšvih. Jestli ne dokonce prů...

0 0
možnosti

6. 5. 2019 0:45

Vyjádření pana Ludvíka jsou velmi tendenční, celý článek ještě více. Podsouvají, že velkým, ne-li hlavním, problémem českého zdravotnictví jsou vysoké platy lékařů a sester. O jakýchkoli jiných problémech - např. o systému financování zdravotnictví a o efektivitě práce - ani muk. Jak laciné najití viníka! A když už je pan Ludvík tak zamereny na šetření na platech, kolika tisícům - bez služeb - se blíží plat jeho?

0 0
možnosti

O. Prokop

6. 5. 2019 13:38

souhlas. Ta manipulace politiků a ředitelů nemocnic je absurdní. Napíše 100 tis, ale ne, že je to i se službami, tedy za 300 hodin měsíčně v práci. To 330 Kč hrubého za hodinu je tak moc?

0 0
možnosti

5. 5. 2019 13:49

Me by zajimalo, kolik vydelava reditel nemocnice. Treba v takovem Nemecku maji vedouci lekari cca o 20-30% vyssi prijmy nez vrcholni manazeri ve zdravotnictvi.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 18:40

Německo má mnohem vyšší životní úroveň m.j. díky výrazně vyšší produktivitě práce obecně. ČR v roce 1993 nebyla rozbombardovaná a měla fungující průmysl a zemědělství. Německo bylo v roce 1945 totálně rozbité a zdevastované. Kde však bylo Německo po 26 letech, v roce 1971 a kde jsme po 26 letech dnes my? Tady srovnávejte. A tady najdete důvod, proč mají v Německu vyšší platy.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 12:26

Na energiích neušetříte, tam je meziroční nárůst myslím o 50 milionů.--- Co, že? To je snad překlep.

0 0
možnosti

M. Bárta

5. 5. 2019 11:54

Zajímavé je, že za komunistů bylo lékařů i zdravotnických zařízení dost. Lékaři ambulantně ordinovali i v malých obcích (třeba dva dny v týdnu).

Proč dnes dávat peníze na léky a lékařské přístroje? Důležitý je plat lékařů. Rakovinu si můžete léčit doma pomocí zábalů.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 12:07

To máte pravdu, ALE tehdy byly uzavřené hranice na západ. Dnes jsme v tržním prostředí Evropy a většiny světa.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 10:40

Jo, miláčkové, takhle to dopadá, když se platy určují od ministerského stolu a ne podle ekonomické situace konkrétní nemocnice.

0 0
možnosti

M. Mikulec

5. 5. 2019 11:00

Ano, víme, ze pan ředitel byl ministrem.

0 0
možnosti

M. Mikulec

5. 5. 2019 10:36

Pan Ludvík je ten, co řekl senátoru Kuberovi, ze jestli je zdravý, je to jen iluze: je jen špatně vyšetrený. Tak s tímhle přístupem, kdy nikdo nesmí byt zdravý a medicínský průmysl rozhoduje za nás, to samozřejmě neufinancují. Nenazranost byznysu si ukrojila moc velké sousto.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 10:35

Jak rostou platy, tak rostou i odvody do zdravotnictví. Samozřejmě rostou i platy zdravotnického perzonálu, ale ukrajovat se nic nemusí, protože ty odvody přitelky ve vyšším objemu. Co má pan šéf motolské nemocnice dalšího? Potřebuje asi vyměnit managera, který bude umět líp hospodařit a odměňovat lékaře za práci, ne třeba za vychytávky, jak kde co lze odklonit.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 12:14

To vypadá jak perpetum mo(de)bile.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 10:19

Peníze na léčbu ukrajují hlavně finanční úniky ze zdravotnictví. Předražené nákupy a jiné, zatím neřešené a přehlížené dojení kasy. O tom ovšem pan ředitel taktně mlčí. Asi ví proč.

0 0
možnosti

5. 5. 2019 11:11

Naprostý souhlas! Ještě bych dodal netransparentnost, špatně nastavené procesy, zoufalá organizace, neschopný management. Zavedení elektronizace zdravotnictví (eHealth) by podle zahraničních zkušeností ušetřilo 10-25% nákladů na léky a zbytečná vyšetření (desítky mld. Kč). Lékaři a sestry jsou odměňováni nikoli podle výsledků, ale podle tabulek prolobovaných odboráři.

0 0
možnosti