Oscaři jsou často vnímáni jako titánský souboj. Loni Bigelowová versus Cameron, Smrt čeká všude versus Avatar, letos Portmanová versus Beningová, Hooper versus Fincher a Králova řeč versus The Soccial Network. Méně zjevná je ta zákulisní bitva, kterou vybojovali producenti Harvey Weinstein (za Královu řeč) a Scott Rudin (za The Social Network). (...)
Ti dva padesátníci z New Yorku dominují historii Oscarů v posledních letech. Oba jsou fantasticky marketingově zdatní, zvláště pak v umění prodat Američanům Brity. Weinstein si v roce 1997, kdy triumfoval Anglický pacient, uvědomil hodnotu literárnosti anglických historických filmů v sezoně udělování cen. Další jeho velká chvíle přišla o dva roky později, kdy jeho lehounká komedie Zamilovaný Shakespeare porazila Zachraňte vojína Ryana. Rudin je na druhou stranu nováček, který se v hollywoodském systému vypracoval. S Weinteinem dokonce spolupracoval na produkci filmu Hodiny ještě předtím, než Harvey (spolu s bratrem Bobem) opustili jimi založenou firmu Miramax poté, co byla převzata Disneym. I Rudin si je vědomý ceny perfektního britského přízvuku - k oscarové slávě dovedl Helen Mirrenovou v Královně, pro film Nouzový východ angažoval Kate Winsletovou a Sama Mendese. (...) Weinstein po prodeji Miramaxu zažil pár krušných let (...) Ale v Hollywoodu všichni milují comebacky. Říká se, že život v Americe nezná druhá dějství, Weinstein našel třetí.
Dnešní premiéry
Drive Angry
USA 2011
Režie: Patrick Lussier
Správci osudu
USA 2011
Režie: George Nolfi
Od višní do višní
ČR 2010
Režie: Jana Boršková
Všechno je sračka
ČR 2009
Režie: Tomáš Weinreb
O autorovi| Andrew Pulver, Guardian