Placení jízdného prostřednictvím krátkých textových zpráv by však platilo pouze při cestování vlakem na území hlavního města.
Dráhy se do čtvrt roku rozhodnou, zda do projektu půjdou, nebo ne. Není to jednoduché. Dráhy by například musely dovybavit čety ve vlacích.
„Četa musí mít možnost ověřit si platnost jízdenky přes SMS, na to nejsou vlaky standardně vybaveny,“ řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.
Další možností je ověřování pomocí mobilního telefonu, to je podle Kubaly zdlouhavé. Pracovník by totiž musel vyťukat do mobilu kód, odeslat zprávu a čekat na přijetí zprávy.
Mluvčí nevyloučil. že by lidé v budoucnu mohli platit jízdenky pomocí SMS i mimo Prahu. „Samozřejmě v okolí hlavního města by služba cestujícím usnadnila život,“ dodal Kubala.
Od pondělí také dopravní podnik spouští novou reklamní kampaň. Je zaměřena na zapamatování si nového telefonního čísla, na které lidé posílají kód DPT při kupování jízdenek. Od ledna, kdy přestupní jízdenka zdražila na 26 korun, platí číslo 902 06 26. Poslední dvojčíslí právě znamená cenu jízdenky.
V kampani chce podnik zdůraznit to, že platit jízdné tímto způsobem je možné pouze s aktivovanou službou prémiových SMS. Mobilními telefony si mohou lidé kupovat jízdenky od druhé poloviny listopadu.
Dráhy se do čtvrt roku rozhodnou, zda do projektu půjdou, nebo ne. Není to jednoduché. Dráhy by například musely dovybavit čety ve vlacích.
„Četa musí mít možnost ověřit si platnost jízdenky přes SMS, na to nejsou vlaky standardně vybaveny,“ řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.
Další možností je ověřování pomocí mobilního telefonu, to je podle Kubaly zdlouhavé. Pracovník by totiž musel vyťukat do mobilu kód, odeslat zprávu a čekat na přijetí zprávy.
Mluvčí nevyloučil. že by lidé v budoucnu mohli platit jízdenky pomocí SMS i mimo Prahu. „Samozřejmě v okolí hlavního města by služba cestujícím usnadnila život,“ dodal Kubala.
Od pondělí také dopravní podnik spouští novou reklamní kampaň. Je zaměřena na zapamatování si nového telefonního čísla, na které lidé posílají kód DPT při kupování jízdenek. Od ledna, kdy přestupní jízdenka zdražila na 26 korun, platí číslo 902 06 26. Poslední dvojčíslí právě znamená cenu jízdenky.
V kampani chce podnik zdůraznit to, že platit jízdné tímto způsobem je možné pouze s aktivovanou službou prémiových SMS. Mobilními telefony si mohou lidé kupovat jízdenky od druhé poloviny listopadu.