Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Soud zamítl Dukovu žalobu kvůli divadelní hře s Ježíšem znásilňujícím muslimku. Prý nenarušila jeho práva

Městský soud v Brně v pondělí zamítl žalobu kardinála Dominika Duky podanou kvůli kontroverzním divadelním hrám na brněnské Centrum experimentálního divadla (CED) a Národní divadlo Brno. Duka a jeho právník Ronald Němec, který se k žalobě připojil, žádali omluvu za zásah do svých osobnostních práv. Podle soudce Ondřeje Sekvarda o zásah do práv nešlo. Rozsudek není pravomocný, žalobci se chtějí odvolat. Němec řekl, že žalobci očekávají, že spor skončí až u Evropského soudu pro lidská práva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

18. 3. 2019 16:38

konečně mohu prohlásit beze strachu z postihu, Mohamed byl pedofil, pouštní lupič a vrah a aláh je zvrhlá podoba boha

0 0
možnosti
JN

J. Nový

18. 3. 2019 16:42

Nebuďte si jistý. Soudy složené z různých Fafejtů by vás z toho rychle vyvedly, protože "to by bylo něco jiného" :))))

0 0
možnosti
JN

J. Nový

18. 3. 2019 16:30

Dobře tedy. Budeme věřit tomu, že kdyby autor hry napsal další podobnou hru, ve které by Mohammed znásilňoval křesťanky a nějaký immám by to dal k soudu, tak by rozhodnutí bylo stejné a pokud by to ten immám posunul k Evropskému soudu, tak ten by rozhodnutí našeho soudu potvrdil.

Že by to tak bylo?

0 0
možnosti
HP

H. Poláková

18. 3. 2019 16:41

Napište takovou hru, uveďte, ... Zatím ale není žádný důvod si myslet, že by tomu tak nebylo:)

0 0
možnosti
PP

18. 3. 2019 15:45

Ano, rozumím poselství české justice správně tak, že Ježíš se urážet může, ale Mohamed nikoli ? Oni jsou ti náboženští vůdci u nás nějak kategorizovaní ?

0 0
možnosti
AF

A. Fafejta

18. 3. 2019 15:51

Proč tomu rozumíte takhle? Soudce řekl, že věřící mají stejné postavení jako nevěřící. Podle mého názoru můžete Mohameda urážet jak chcete, pokud při tom neporušíte trestní zákon, tedy nebudete např. podněcovat k náboženské nesnášenlivosti. V případě brněnské hry policie řekla, že k porušení zákona nedošlo.

0 0
možnosti
AF

A. Fafejta

18. 3. 2019 15:32

Soudce řekl, že Dukova víra má stejnou hodnotu jako nevíra kohokoli jiného. Duka může mluvit o Ježíšovi jako o spasiteli a kdokoli jiný ho může symbolicky vykreslit jako násilníka, nebo ho třebas parodovat (např. Monty Pythoni - Život Briana). Ergo, ve svobodě projevu jsou si v tomto věřící i nevěřící rovni. Souhlasím.

0 0
možnosti
PP

18. 3. 2019 15:51

Konvička byl stíhaný za jízdu na velbloudu.....

0 0
možnosti
JK

J. Kotál

18. 3. 2019 14:59

Ta žaloba byla podaná chybně. Kardinál ji vztahoval jen na svoji osobu. Kdyby ji podal na urážku cítění všech křesťanů, tak by se výsledek soudu mohl aplikovat i na jiná náboženství. A to by si to soudy rozmyslely, aby se mohla volně v symbolické rovině zlehčovat víra v jiná náboženství nebo třeba v Mohameda.

0 0
možnosti
AF

A. Fafejta

18. 3. 2019 15:12

A kdo jsou to všichni křesťané? Jak by soud věděl o koho jde? A jakou by měl jistotu, že se skutečně jedná o projev vůle všech křesťanů? Jaká je záruka, že zrovna Duka za ně za všechny mluví?

0 0
možnosti
PO

18. 3. 2019 14:54

,,Nešel bych na ni ani zadarmo....". Myslel tím pan soudce Sekvard tu hru nebo tu muslimku? Jsem z toho jelen.

0 0
možnosti
RS

18. 3. 2019 14:34

V te hre byla dehostovana nase vlajka. Narodu to samozrejme nevadi. Jsme totiz narod kolaborantu. Kdyby Rusko nezbankrotovgalo, meli bychom zde komunistickou totalitu jeste dnes.

0 0
možnosti
AF

A. Fafejta

18. 3. 2019 15:14

Hanobení státních symbolů není u nás trestný čin, ale přestupek a policie tento případ uzavřela s tím, že k němu nedošlo.

0 0
možnosti
MV

18. 3. 2019 13:02

Dukovi političtí souvěrci se právě chystají okrást církev podruhé a on se tady soudí kvůli divadelní nadsázce.

0 0
možnosti
JN

J. Nový

18. 3. 2019 14:05

Co kdybyste zkusil vysledovat časovou posloupnost...

0 0
možnosti
KN

18. 3. 2019 12:50

Nechápu,jak se může Duka ztotožňovat s Ježíšem. Vždyť ten by ženatý,na rozdíl od Duky.

0 0
možnosti
MH

18. 3. 2019 13:11

Vážně?:-)))

0 0
možnosti
JN

J. Nový

18. 3. 2019 12:48

"Oni se cítili uraženi, protože jejich reprezentant církve, ať už to byl Jan Pavel II. nebo Ježíš Kristus, byl zobrazen řekněme pro ně dehonestačně, ale na jejich právech se to neprojevilo. Oni nejsou nijak omezeni v další svojí činnosti praktikování víry,“ řekl soudce.

.

Já s tím rozsudkem souhlasím, ale o to víc mě překvapil rozsudek Evropského soudu, který potvrdil trest pro Rakušačku, které prohlásila o Muhommedovi, že byl pedofil. a zdůvodnění Evropského soudu:

"Soudci Evropského soudu potvrdili rozhodnutí rakouské justice, která v roce 2013 odsoudila Rakušanku za srovnání proroka Mohameda s pedofilem k pokutě 480 EUR (v přepočtu 12 000 korun), nebo dvou měsícům vězení. Podle soudců ESLP mohl výrok odsouzené ženy „podnítit předsudky“ a „ohrozit náboženský smír“. Píše o tom rakouský deník Kurier."

0 0
možnosti
JN

J. Nový

18. 3. 2019 12:49

Porovnejte si obě zdůvodnění a jestli v tom někdo vidí shodu, tak jsem blázen. Já tam vidím naprostý rozpor a to sakra není dobře.

0 0
možnosti