V Česku každoročně vyjde kolem 15 000 knižních titulů, takže konkurence je na zdejší relativně malý trh až vražedná. Marketingový ředitel Knihy Dobrovský Adam Pýcha si myslí, že je proto nutné se určitým způsobem odlišovat. Jenom slevami si věrné zákazníky nikdo nezíská ani neudrží. Na sociální síti Facebook se mu proto podařilo vytvořit pod značkou knihkupectví komunitu Knižní závisláci, která čítá více než 30 tisíc členů. Čtení je podle něj do jisté míry trendovou záležitostí a knihy jsou často brány za bytový doplněk.
Jaké bude Česko po covidu? |
Lidovky.cz: Po téměř pěti měsících jste v pondělí mohli znovu otevřít kamenné prodejny. Přišlo hodně lidí?
Návštěvnost byla velmi pěkná, ale žádné velké fronty se nekonaly. Mile nás překvapilo, jak dobrá nálada mezi zákazníky panovala. Vše probíhalo v naprostém klidu.
Velmi nás potěšili zákazníci v naší prodejně Brno Joštova. Je to naše největší knihkupectví, které má v Brně doslova legendární status. Zde bylo vidět, jak se zákazníci těší, až znovu uvidí své knihkupkyně a knihkupce. A samozřejmě i oni se těšili na setkání se zákazníky.
Lidovky.cz: Jaká byla návštěvnost ve srovnání s běžným obdobím?
Je těžké definovat, co to vlastně nyní je běžné období. Pokud bychom srovnali návštěvnost s rokem 2019, tak byla značně nadprůměrná, ale očekáváme, že bude již v příštím týdnu klesat.