Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Sponzoři chtějí předsedu s jasnou vizí

Česko

Muž s jasnou vizí a silným mandátem. Člověk, který bude důstojným představitelem českého fotbalu a vrátí mu dobrou pověst. Tak by měl podle vlivných sponzorů vypadat nový šéf svazu.

PRAHA Ročně český fotbal „dotují“ částkou, která se podle odhadů pohybuje kolem 150 milionů korun. Mají vliv a hlavně zájem na tom, aby český fotbal fungoval.

Pětice hlavních sponzorů fotbalového svazu se naposledy ozvala letos v dubnu po večírku reprezentantů, kteří vyrazili „zapíjet“ prohru se Slovenskem. A právě hrozba jejich odchodu tehdy výrazně urychlila pád trenéra Petra Rady.

Jejich moc by teď mohla pomoci na cestě do čela fotbalového svazu Ivanu Haškovi, nebo Luďku Vinšovi. Tři dny před volbami se však firmy, které finančně zajišťují chod českého fotbalu, drží zpátky.

Koho favorizují? Konkrétní jméno si vlivní sponzoři nechávají strategicky pro sebe. „Nemáme žádného favorita. Doufáme však, že nový předseda bude důstojný představitel českého fotbalu a zaslouží se o jeho pozitivní vnímání u nás i ve světě,“ říká marketingový manažer Pumy Jan Kryšpín.

Navenek nejde sponzorům o jméno nového předsedy, ale jeho činy. „Samozřejmě vše pozorně sledujeme. Fotbalová liga nese jméno našeho piva a my přece nechceme s naším značkou hazardovat,“ připustil Jiří Mareček, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Další ze sponzorů, společnost Česká spořitelna, si zase přeje jednoznačnou volbu bez odkladů, která by měla být prvním krokem ke zlepšení renomé českého fotbalu. „Věřím, že se členové svazu dohodnou a už o víkendu zvolí nové vedení,“ zdůraznil marketingový ředitel banky Tomáš Kolář.

Chtějí také lepšího trenéra Ostatní sponzoři užili jiná slova, ale výstup byl vždy stejný. Nástupce Pavla Mokrého by měl být silnou osobností s jasnou vizí a mandátem ji prosadit. „Očekáváme, že fotbal získá zpět svou prestiž,“ vysvětlila Veronika Jakubcová za automobilku Hyundai. Pozornost sponzorů je upřena především k reprezentaci, jejíž budoucnost je přímo spojena i s výsledkem voleb. Čeká se, že právě nový předseda vybere „svého“ trenéra. „Úspěch reprezentačního mužstva určuje jeho hodnotu v očích celého národa. Ten je pro naši budoucí spolupráci s ČMFS klíčový stejně jako osoba kouče,“ přiznala Zuzana Kadlečková ze společnosti T-Mobile.

***

Největší sponzoři českého fotbalu Plzeňský Prazdroj První liga nese jméno značky, kterou pivovar vyrábí T-Mobile Mobilní operátor podporuje národní tým od roku 1998 Hyundai Automobilka je partnerem také světových šampionátů Česká spořitelna Její podpora je namířena hlavně na mládežnický fotbal Puma Patnáct let obléká reprezentaci

Autor: