Po závodě se komisaři federace FIA shodli, že Ferrari porušilo pravidla a provinilo se proti sportovnímu duchu, a udělili italské stáji pokutu 100.000 dolarů (1,94 milionu korun). Výsledky nicméně zatím zůstaly v platnosti, ale případ bude ještě řešit Světová rada FIA. Až třetí tak skončil vítěz kvalifikace Sebastian Vettel z Red Bullu. V čele mistrovství světa se udržel Lewis Hamilton z McLarenu, který dnes dojel čtvrtý.
Stáj Ferrari zopakovala double z prvního závodu sezony v Bahrajnu, kde si naopak pro třetí místo dojel Hamilton před Vettelem, který tam při březnovém závodě rovněž startoval z pole position. Zatímco v Bahrajnu ale Vettel dlouho mířil k vítězství a až v závěru se kvůli problémům s výfukem propadl, tentokrát mu první místo vydrželo jen pár metrů. Rychleji než on totiž odstartoval vedle něj Alonso a hlavně za ním Massa, který měl před sebou okamžitě úplně volno, protože Vettel se usilovně, ale marně snažil zkřížit trať španělskému soupeři.
"Normálně se nám starty daří, ale teď jsem těch prvních pět deset metrů prostě neodjel a motor mi skoro chcípl. Nevím, co se stalo, ale byl to klíčový okamžik celého závodu," uvedl Vettel. Do první zatáčky tak vjely jako první oba rudé vozy v pořadí Massa - Alonso. Zhruba ve třetině trati brazilský pilot odrazil jediný vážnější Alonsův útok a mohl myslet na první vítězství po loňském vážném zranění hlavy - od Massova hrozivého incidentu v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska uplynul dnes přesně rok.
Jenže v 49. z 67 kol prakticky bez boje před sebe stájového kolegu pustil. Jak vyplynulo z komunikace přes vysílačky, stalo se tak na pokyn týmu, byť žádný přímý příkaz z rádia nezazněl. "Tak, Fernando je rychlejší než ty. Můžeš tuto informaci potvrdit?" vyslechl si Massa ve sluchátkách od týmového inženýra Roba Smedleyho ve chvíli, kdy bez problémů vedl. Když o dvě kola později uvolnil Alonsovi cestu, dočkal se poděkování a omluvy. "Hodný hoch. Teď to jen drž. Promiň," ozvalo se z rádia.
Očividné využití zakázané týmové režie vyvolalo vlnu kritiky od expertů, vedení Ferrari ji ale odmítlo. "Nebyla to žádná týmová režie," řekl šéf stáje Stefano Domenicali. "Já jen viděl, že Felipe zpomalil. Člověk musí využít každou příležitost," konstatoval Alonso na tiskové konferenci, která se točila prakticky jenom kolem této situace.
Massa nejprve uvedl, že k tomu nemá co říct. "Fernando mě prostě předjel," řekl, ale později pod tlakem dotazů doplnil. "Vše, co vím, je, že musím pracovat pro tým. A to jsem dělal, to je to nejdůležitější." A pro stáj Ferrari bylo rozhodně výhodnější Alonsovo vítězství, protože v celkové klasifikaci měl před závodem o 31 bodů víc než Massa a má tedy reálnější šance na boj o titul. Po 23. vítězství v kariéře dělí exmistra světa na pátém místě od vedoucího Hamiltona 34 bodů.
Druhý v celkové klasifikaci zůstal díky pátému místu mistr světa Button, zatímco Vettel bodově srovnal krok se stájovým kolegou Markem Webberem na průběžné třetí pozici. Webber v Německu pořadí jezdců ze tří dominantních stájí současnosti uzavřel a žádný další pilot už nedokázal odjet plný počet kol.
Domácí závod nepřinesl náznak zlepšení pro stáj Mercedes a především idol německých fanoušků Michaela Schumachera. Sedminásobný mistr světa skončil devátý a opět prohrál i s druhým pilotem týmu Nikem Rosbergem, který byl osmý.
Výsledky GP Německa závodu Formule 11. Alonso (Šp./Ferrari) 1:27:38,864 (prům. rychlost: 209,788 km/h), Průběžné pořadí MS (po 11 z 19 závodů): Pohár konstruktérů: |