Pro své fanoušky Sparta připravila mimořádný přímý přenos ze stadionu na Letné, během kterého odvysílala novou vizuální identitu. Tu bude klub používat od příští sezony.
„Není to jen logo. Ale jedním z klíčových znaků je, že máme vlastní písmo s nezaměnitelnou typografií,“ poznamenal sparťanský mluvčí Ondřej Kasík.
Sparta se nevzbouřila proti tradicím a historii, neudělala revoluci. Spíš jen došlo k dílčím úpravám.
„Sparta je konzervativní klub, je tady konzervativní prostředí a má i konzervativní fanoušky. Nechtěli jsme dělat revoluci, nechtěli jsme vzít všechny hodnoty, symboly a udělat novou éru. To rozhodně ne,“ zdůraznil Kasík.
Hlavní motivem bylo, aby právě i symboly prošly modernizací. Unikátní typ písma „Železná“ má zase vizuální identitu klubu sjednotit. „Občas se totiž nedalo vyčíst, že se jedná právě o náš klub,“ poznamenal Kasík.
Líbí se vám nové logo fotbalové Sparty?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 0:000:00:00. Anketa je uzavřena.
Logo a písmo bude poznávacím znakem Sparty nejen na dresech, ale například i na suvenýrech či na sociálních sítích.
„Směr, který jsme zvolili, představuje přirozený vývoj a posouvá nás graficky z minulosti do současnosti. Věříme, že výsledek je fanouškům blízký,“ podotkl generální ředitel František Čupr.
Při tvorbě loga bylo záměrem zachovat klíčové prvky, které Spartu definují víc než sto let, a vytvořit jasnou a výraznou značku,“ prohlásil Tadeáš Drahorád z agentury Go4Gold, která vizuální koncept vytvořila.
Černý podklad loga vychází z historických dresů. Než v roce 1906 doktor Petřík přivezl z Londýna rudé dresy od Arsenalu, sparťané nastupovali v černých trikách s bílým S.
V minulosti místo S ve znaku měla Sparta hvězdu. Šlo o jitřenku, symbol naděje, kterou měla Sparta ve znaku už před válkou. Nebyla nijak spojená s komunismem a jeho symboly.
Zůstala i trikolóra, modrá žlutá červená jsou barvy fanoušků.
Zachovány jsou také tři hvězdy, které ukazují na to, že klub získal víc než třicet mistrovských titulů. Za každých deset, jedna hvězda.
Sparta je momentálně na čísle 36, naposled ligu vyhrála v roce 2014. „Když jsme logo prezentovali hráčům, řekli jsme jim, že počet hvězd ovlivní právě jen oni,“ poznamenal Kasík.
Sparta dává fanouškům čas, aby novinku vstřebali. Proto začne novou identitu používat až od léta. Nejde cestou například Juventusu, který logo změnil výrazně a ze dne na den.
„To jsme nechtěli. Víme, že grafické efekty působí na člověka jinak po minutě, po dnu, po týdnu, po měsíci. Nechtěli jsme všechno hned měnit, nechtěli jsme být vůči fanouškům ofenzivní,“ zdůraznil Kasík.
Všechny své kroky k nové vizuální identitě klub vysvětluje na webu navzdysparta.cz
Vedle Juventusu v poslední době měnily logo například Atlético Madrid, Monaco, West Ham United či Manchester City.