28. května 2008 10:05 Lidovky.cz > Sport > Fotbal

Na Euru se reklama přisně střeží

Fotbalový stadion v Basileji, jedno z dějišť Eura 2008 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Fotbalový stadion v Basileji, jedno z dějišť Eura 2008 | foto: AFP

VÍDEŇ S evropským šampionátem ve fotbalu je spojen i velký byznys, a tak evropská asociace UEFA vynakládá značné úsilí na to, aby si svá práva v souvislosti s Eurem 2008 dobře pohlídala.

Oficiální předání stadionů, na nichž se zápasy Eura budou hrát, před dvěma týdny mělo totiž nejen technické, ale i zřídka zmiňované komerční důvody. Komisaři kontrolovali nejen vybavení stadionů, ale také skutečnost, zda jsou stadiony předávány bez jakýchkoli reklam. Ty na ně bude po dobu umísťovat výhradně evropská asociace, aby se nikde neobjevili jiní než oficiální sponzoři mistrovství.

Mezi takové partnery například nepatří proslulá salcburská firma Red Bull, a tak muselo být na stadionu zakryto její velké logo. Komisař UEFA si dokonce vyžádal, aby na reklamním letáku jedné cestovní kanceláře byl vymazán z trička jedné ze zobrazených osob název podniku, který není sponzorem šampionátu.

Nespokojenost vyvolal i problém s plastovými poháry na nápoje. Některé firmy připravily kelímky, které bude možné vícenásobně použít, a omezit tak očekávanou horu plastového odpadu. Kelímky s logy oficiálních partnerů jsou podle UEFA v pořádku, ale jiné, na nichž je jen logo šampionátu, se podle asociace nesmějí po skončení Eura dál používat a musí být zlikvidovány. Po tomto rozhodnutí výrobce kelímků od výroby upustil.

ČTK